Skillnad mellan Lokal, Regional och alla andra klasser?

Cassiopeja123

Trådstartare
Hejsan!
Jag gick in och kollade på kommande tävlingar och eftersom att jag bara har tävlat Clearrounder förrut så förstår jag ingenting om vad det är för skillnad på olika saker.
Det stod t.ex. såhär;
Lokal Hopp Ponny

Då förstår jag ju att det är en Lokal Hopptävling för ponny.
Men vilken höjd är det då?
Det står ju inte om det är L:D, L:C, osv.
Hur vet man det?
Vilken höjd är det för en D-ponny på en sådan tävling?

Tacksam för svar! ;)

Sv: Skillnad mellan Lokal, Regional och alla andra klasser?

Om du går in på den tävlingen, deras proposition står det vilka klasser klubben annordnar.

Men en lokal brukar vara Lätt D, Lätt C och Lätt B.
Dvs. 80cm, 90cm och 1m för d-ponny

Sv: Skillnad mellan Lokal, Regional och alla andra klasser?

Om du går in på den tävlingen, deras proposition står det vilka klasser klubben annordnar.

Men en lokal brukar vara Lätt D, Lätt C och Lätt B.
Dvs. 80cm, 90cm och 1m för d-ponny

Okej, tack :) Klubben har inte lagt ut någon proposition än, men får väl vara snabb och kolla när det kommer ;)

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 616
Senast: mackan
·
Dressyr Hejsan folket! Ska på Pay N Ride med ponny i morgon. Min starttid var nyss 02:20(EXEMPEL) och nu 03:56(EXEMPEL)!!. Eller starttid och...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: gloiredor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka