Skifte i toppen?

Sv: Skifte i toppen?

Hon behöver inte stå tillbaka för honom, det går att kombinera barn o tävlande, frågan är om hon vill det! Alla har ett val! Framförallt på deras nivå av verksamhet!

Se exemplet Malina Baryard när det gäller att kombinera barn och tävlande. Hon klarar av det jättebra tycker jag! :bow:

Håller med dig. Rolf-Göran och Royne har ju visat vad de går för internationellt, men resten? Erika Lickhammer tävlar ju egentligen bara internationellt, men frågan är väl om hennes hästar räcker till "toppen". Annars håller jag på Helena P, tycker hon rider väldigt trevligt.

Det är synd att svenska ryttare som Maria Gretzer och Peter Eriksson som har internationell standard inte har något att rida! Visst kommer ju det unga gardet, men det dröjer väl tills de är mogna att rida ett OS eller ett VM.

Fast nu får ju Peter Jaguar Mail, men det är ju frågan om hur länge han skall stanna :)

Jag ser inte att en urtunning av toppen hjälper de nya ryttarna, tvärtom. I och med att vi kan delta i super leauge får ju fler ryttare chansen att skaffa sig internationell erfarenhet, trillar vi ur blir det ju färre som får vara med och rida.

Jag ser inte att en urtunning av toppen hjälper de nya ryttarna, tvärtom. I och med att vi kan delta i super leauge får ju fler ryttare chansen att skaffa sig internationell erfarenhet, trillar vi ur blir det ju färre som får vara med och rida.

Visst får de en del internationell erfarenhet där, men frågan är väl om hästarnas kapacitet på den kommande generationen räcker till. Det är skillnad på Super League och VM/OS.

Om man ser det kritiskt säljs de bästa hästarna utomlands för Sverige har för få sponsorer som är berädda att satsa pengar på ridsporten (med få undantag som ett välkänt klädföretag), och jag kan förstå de ryttare/hästägare som säljer hästen om dom får ett generöst bud utomlands. Tyvärr finns det då få riktigt bra hästar kvar som har kapacitet nog att gå stort internationellt.

Just så menar jag också... Väldigt kul för de yngre att få chansen men mindre roligt att de kanske inte kvalar till Os och håller sig kvar i Superligan...
Men men det kommer ju fler tåg...

Lotta och Calibra II är nog defenitivt något att räkna med, de har haft ett bra år.
Svante har Nostradamus, Saint Amour och Classic Lady. Helena har Conan och Madick. Linda har Columbus H (och Thunderbird?)
Helena P har Clark. Zetterman har Isaac. Malin har Espri.

Vi har flera lovande sjuåringar, Kordelia M, Boss, Landstern MB, Coco Chanel, Maloubet, mfl. För att inte tala om alla sexåringar. Och femåringar. Och fyraåringar.

RGB har flertalet hästar som skulle kunna hävda sig på hög nivå, MacKinley, Ninja La Silla, Grandina 22, Quanta Costa, Cuauhtemoc La Silla och Chianti La Silla.
Han har även den gamla räven Tepic La Silla, som visserligen är 19 i år, men gjorde få men bra starter förra året.

Sen har vi många som börjat göra sig hörda, typ Arvidsson med Cagancho, Emma Emanuelsson med Dicta...

Jag tycker inte vi har brist på bra hästar. Möjligtvis på bra hästar som kan utmana den yttersta eliten just nu.

Jag tycker inte vi har brist på bra hästar. Möjligtvis på bra hästar som kan utmana den yttersta eliten just nu.

Där träffade du huvudet på spiken! :idea:
Jag hoppas bara att så många bra 4, 5 och 6-åriga hästar får stanna kvar i Sverige och kommer till duktiga svenska ryttare som kan matcha dem till stora mästerskap. Tyvärr har vi ju ingen Frau Winter-Schulze i Sverige...

Tycker du?? Njä jag tgror att Roffe inte vill ha så mkt mer uppmärksamhet. och eftersom tråden handlade om NYA förmågor så kan man ju knappast räkna in honom där. Speciellt inte eftersom han ju är självskriven i landslaget/lagen

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Ja, som rubriken lyder, hur sjutton går man till väga med allt. Jag har läst boken "att bli med föl", men har ändå några frågor. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: Mitrolle
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 319
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar