Skifte i toppen?

swe

Trådstartare
Nu när det har försvunnit en del topphästar i landslaget kan det vara spännande att fundera över vilka nya som ska kliva fram. Tror själv att Helena och Madick är på väg, likaså Jens och Diorissimo. Malins Espri ser fin ut och Erika Lickhammar har ju haft flyt på sistone.

Sv: Skifte i toppen?

Conan har väl gjort bra ifrån sig på senaste halvåret? Iaf i sixbars! ;)
Sen verkar ju Lisens Cento-avkomma ser ju fin ut!

Usch, jag har inte koll på svenskarna! :o

Skulle inte Lisen och Peder ha barn igen?
Då blir det väl Peder som rider den istället?

Hoppas verkligen att Jens och Diorissimo får komma ut och visa framfötterna lite mer, men vad jag har hört så hoppas inte Jens på toppen längre, utan vill utbilda unghästar? Jag hoppas att jag har fel.

Helena L kommer nog tillbaka på någon häst (Conan eller Madick de är ju bra båda två), Lotta S kommer nog tillbaka upp i absoluta toppen också med någon häst, namnen kan jag inte.

Helt klart illa att så många bra hästar försvinner på en gång.. Många säkra namn har ju inte mkt att sitta på...
Men men det är ju kul om de yngre får visa sina tår också... Synd bara om de inte kvalar till OS...

de var dock typ bra i sverige men inte än eller kanske aldrig ute i europa????

Tror mest på Madick av Helenas hästar, lätt och spänstig :d Diorissiomo verkar på gång lixom Lotta S. Malin tar fram någon av sina andra, om inte den nya :o förlagt namnet:o sätts först under detta år så finns Esprit oxå. Tycker hon är gångbar internationellt utan att vara en riktig topphäst, som många andra svenska hästar i dagsläget. Helt klart ett mellanår utan att vi är chanslösa utomlands :)

jag tror oxå att Helena Persson kommer tillbaka starkt i år med Clark.. den har ju gått väldigt bra under hösten!

Conan har väl gjort bra ifrån sig på senaste halvåret? Iaf i sixbars! ;)
Sen verkar ju Lisens Cento-avkomma ser ju fin ut!

Usch, jag har inte koll på svenskarna! :o

Fast hon verkar ju prioritera barn och familj sen hon gifte sig, tråkigt nog (tråkigt därför att det är så typiskt att kvinnan väljer att stå tillbaka för mannen).

Den hästen är ju egentligen Peders, men Lisen har snott honom från honom! ;) Så Peder lär väl rida honom igen.

Jag tror att Peder snart kommer att ta upp Maloubet de Pleville nu när han blir 7 år.

Helena Lundbäck och Madick tycker jag redan är "uppe" o slåss (och gör det mycket bra, älskar den hästen)

Linda Heed har två mkt fina hästar, vet dock inte om de kommer o tävla så mkt i år (de börjar väl bli lite till åren?)

En annan kandidat som jag sattsar mina pengar på är Emma Emanuelsson som nu har blivit senior. Hon kommer kanske inte upp på världstoppen i år men det kommer nog inte dröja länge.

Nu när det har försvunnit en del topphästar i landslaget kan det vara spännande att fundera över vilka nya som ska kliva fram.

Zara och Lady kanske ;) nämen Helena och Madick kanske, fast jag tycker inte hästen är fin alls :crazy: Malin och Espri tror jag också på.
Vore ju kul Lousie Haaga kunde klättra lite också om hon nu kan rida riktigt efter skadan.

*knapplån*

Ett som är säkert är i alla fall att det blir spännande att se vad som kommer hända med svensk hoppsport. Jag tror inte alls att det är något negativt med det som händer egentligen. Sverige får i stället chansen att låta andra och prova fler nya ekipage mot världstoppen. Även om de inte får framgångar på en gång så kommer fler ha rutinen och därmed får vi ett starkare hoppsverige om ett par år. Jag är övertygad om att de som blivit utan hästar kommer att hitta nya stjärnhästar också.

Jag undrar iofs om alla kommer att försöka hitta nya hästar... De är ju inga ungdomar och dessutom så har de ju andra pojekt på gång...

Jag tror också att det är bra för sporten på ett sätt men visst hade det varit kul med ett lag i OS...
Finns flera klockrena ryttare runt 25 år som är jätteduktiga men OS är stort... och de har ganskak lång väg dit...

Måste bara nämna Rolf-Göran, har legat tvåa på världsrankingen men knappt fått en notis... Tycker han är jätteduktig. Och Royne med Isaac tror jag kommer få ett bra år, såg så himla fin ut när dom vann senast.;)

Jag tror på:

Lotta Schultz med Calibra
Royne Zetterman med Isaac och Cats are Grey (ev Alexander på den senare)
Helena Lundbäck med Madick och Conan
Helena Persson med Clark

Kommer inte på fler nu...

de var dock typ bra i sverige men inte än eller kanske aldrig ute i europa????

Håller med dig. Rolf-Göran och Royne har ju visat vad de går för internationellt, men resten? Erika Lickhammer tävlar ju egentligen bara internationellt, men frågan är väl om hennes hästar räcker till "toppen". Annars håller jag på Helena P, tycker hon rider väldigt trevligt.

Det är synd att svenska ryttare som Maria Gretzer och Peter Eriksson som har internationell standard inte har något att rida! Visst kommer ju det unga gardet, men det dröjer väl tills de är mogna att rida ett OS eller ett VM.

Om man vill bilda familj o skaffa barn är det ju så att det är kvinnan som gör det. Lite svårt för mannen att föda...

Det är ju ett val man gör o jag tror inte att Lisen tycker det är ett svårt val eftersom hon gör det! Tror inte att Peder direkt tvingar henne! :D Hon verkar inte vara den typen av kvinna!

Hon behöver inte stå tillbaka för honom, det går att kombinera barn o tävlande, frågan är om hon vill det! Alla har ett val! Framförallt på deras nivå av verksamhet!
Jag tror hon gör ett kanonjobb med deras hästar hemma! :bow:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 716
Senast: Kariin__
·
Avel Ja, som rubriken lyder, hur sjutton går man till väga med allt. Jag har läst boken "att bli med föl", men har ändå några frågor. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: Mitrolle
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 319
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar