• Tjatter
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 186
  • Visningar Visningar 2 325
Sen Östberg la av har Norge haft problem med sistastrĂ€ckan.

Ja, Johaug vÀgrar nog ta sistastrÀckan. Hon ska inte ha den heller med den dÄliga spurten hon har. Precis som att vi inte ska sÀtta Ebba dÀr.
Östberg har vĂ€l inte lagt av? Hon satsade ju mot VM men har Ă€tstörningsproblematik.

Jag tror att Norge gjorde vad de kunde. Hade de bytt plats pÄ Weng och FosnÀs hade det förmodligen inte blivit de dÀr 35 sekunderna efter förstastrÀckan. DÀremot undrar jag över FosnÀs taktik. Kunde hon inte Äka snabbare pÄ sin strÀcka eller valde hon att Äka lugnt?

Jag trodde det eftersom man inte sett henne pÄ sÄ lÄng tid.
Hon har nog inte startat pÄ ett par Är men i augusti (tror jag det var) trÀnade hon fortfarande med mÄlet VM. Hon sÄg jÀttetunn ut pÄ bilderna sÄ de flesta insÄg nog redan dÄ att det inte skulle gÄ. Trist, jag gillar henne.

Norge saknar ju KalvÄ ocksÄ, en KalvÄ i form hade ju varit det naturliga valet pÄ sistastrÀckan.
Jag tror att Norge gjorde vad de kunde. Hade de bytt plats pÄ Weng och FosnÀs hade det förmodligen inte blivit de dÀr 35 sekunderna efter förstastrÀckan. DÀremot undrar jag över FosnÀs taktik. Kunde hon inte Äka snabbare pÄ sin strÀcka eller valde hon att Äka lugnt?
Nej oavsett laguppstĂ€llning hade det nog slutat pĂ„ samma sĂ€tt med tanke pĂ„ Jonnas form. Men det hade varit rimligare att lĂ„ta Weng avsluta (fattar inte varför inte Silje var aktuell pĂ„ första?). Ja jag fattar inte heller varför hon startade som hon gjorde, hon tappade ju snabbt 15 s mot Tyskland och Finland ocksĂ„. JĂ€ttenervös eller var planen att försöka slĂ„ Jonna i en spurt? 😅

Liknande trÄdar

Fritid Vi har vÀrldens bÀsta lÀge för att Äka skidor med skidspÄr precis utanför dörren. Vi har en stor Äker precis i tomtgrÀns dÀr det alltid...
Svar
7
· Visningar
302
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
HĂ€stnyheter Ibland kan ett glĂ€djeĂ€mne vara nĂ„got litet, nĂ„got annorlunda. Som nu nĂ€r lĂ€karna sa till jockeyn Per–Anders GrĂ„berg att du fĂ„r trĂ€na...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
Kropp & SjÀl Jag tenderar att köpa stÀdutrustning med samma ambition och resultat som jag köper trÀningsutrustning till mitt hemmagym. Men...
Svar
2
· Visningar
211
Senast: Scata
·
Tjatter Det hÀr kanske Àr en barnslig trÄd. Men jag tycker att sÄnt hÀr Àr roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vÀnner... 17 18 19
Svar
361
· Visningar
9 769
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka