Skicka meddelande som sida på Facebook

tott

Trådstartare
Jag har frågat det tidigare, men det var några år sedan och saker förändras ju hela tiden.

Kan man skicka meddelade som sida till någon som inte gillar sidan?
Jag är admin för en jobbsida och borde få kontakt med en person. Det enda jag vet är personens namn och personens facebooksida.
 
Det beror väl på om sidan är en öppen sådan eller en sluten grupp som man måste ansöka om att få vara med i? Då tänker jag att det fungerar slutet åt bägge hållen. Är det en öppen grupp, däremot, måste man väl kunna skicka meddelanden till personer utanför gruppen? De kommer då som "requests" i en separat meddelandefolder (vet inte vad det heter på svenska...).
 
Följer här för jag har samma problem och har inte lyckats. Vill kunna bli vän och skicka meddelanden som sida för att bland annat göra andra till medvärdar på event. Men har inte fattat om det går.
Jag har löst det så att jag har ett "fejkkonto" :angel:
 
Det beror väl på om sidan är en öppen sådan eller en sluten grupp som man måste ansöka om att få vara med i? Då tänker jag att det fungerar slutet åt bägge hållen. Är det en öppen grupp, däremot, måste man väl kunna skicka meddelanden till personer utanför gruppen? De kommer då som "requests" i en separat meddelandefolder (vet inte vad det heter på svenska...).
Ja men HUR?
 
Var inloggad som sida antar jag och sök sedan upp personen på en och skicka meddelande? Eller det kanske bara går att svara på meddelande som skickas till sidan kanske 🤔
Ja jag vet i alla fall inte hur man söker upp en person som sida.
 
Jag ansvarar för en sida i jobbet och försökte kolla nu, men jag hittar inget sätt. Jag har inte en egen inloggning för sidan, utan den är kopplad till mitt fb-konto.
 
Funkar om du har sidan i Business Manager och personen har skrivit antingen på någon av dina poster eller DM. Har den nämnt din sida så att den dyker upp i mentions så skulle jag föreslå att be personen att skicka ett PM för fortsatt diskussion.

//Community manager
 
Följer här för jag har samma problem och har inte lyckats. Vill kunna bli vän och skicka meddelanden som sida för att bland annat göra andra till medvärdar på event. Men har inte fattat om det går.
Jag har löst det så att jag har ett "fejkkonto" :angel:
Det där är lite risky. Det strider mot Facebooks användarvillkor, så om det vill sig illa och de kommer på dig kommer de blocka ditt konto.
 
Jag vet, därför jag la till ett ":angel:"
Har skrivit till dem att det är ett problem, så jag hoppas de kanske lägger till det.
Det tror jag inte att de kommer att göra. Det går emot deras grundstrategi att skilja människor från företag.

(Och det i sin tur har ju dels att göra med användarupplevelsen.)
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 480
Senast: Badger
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 917
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp