Skicka med pass vid livskadeanmälan?

Taxilock

Trådstartare
Jag fick ta bort min älskade häst den 31/8 i år då hon brutit benet i hagen. Jag har nu fått vet intyg och alla papper jag ska ha. Jag håller på att fylla i livskadeanmälan och där står det att jag ska skicka med registreringsbevis i orginal. Menar dom då att jag skall skicka med hästpasset?

Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel.

Sv: Skicka med pass vid livskadeanmälan?

Passet vill ofta rasföreningen (den som utfärdat passet) ha för att makulera. Ibland vill de bara ha en anmälan, ibland passet.

Sv: Skicka med pass vid livskadeanmälan?

Jag hade tolkat det som passet iom att det är det enda jag har!

Ring och fråga!
Dels försäkringsbolaget och dels rasföreningen, det kan ju inte vara första gången någon blir fundersam.

Beklagar sorgen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden