Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick senare på omvägar reda på att den fodervärden verkade vara en riktig sol och vårare. Min häst åkte ju ca 60 mil norr ut med transportör och utrustades här nere via transportören, som hade en egen hästshop, allt på faktura. Hästen stallades sedan upp i ett lyxstall i stockholmsområdet och man köpte mer utrustning mot faktura.
När sedan hästen kom ser igen skickade man med allt med hästen. MEN inget var betalt. Inte transporterna, inte utrustningen och inte stallplatsen
Så jag ska väl vara glad som fick hem hästen. Men jag erbjöd de som "sålt" utrustningen att få den tillbaka men bägge tackade nej när den var begagnad. Utan krävde istället in betalningen via KF.
Tänk när jag kom på tävling en gång å det var en familj som var så fasligt nervösa att de hade glömt hästen hemma. Dom öppnade transporten och bara att se minen när de såg att den var tom..oförglömligt
Själv har jag aldrig fått med mig någonting alls vid köp av häst.Någon annan som fått med såna lite "halvroliga" saker?
Kl
Jag kan inte förstå hur man kan begära att hästen ska ha med sig en massa grejer när man köper den? Jag har mina hästar till salu, inte min utrustning? Jag har ibland en del hästar ute som ridhästar när de inte passar inom travet och alla som tittar på hästarna vill ha träns, sadel, täcken etc. etc, för hästar som kostar 5-10.000. Jag förstår inte det tänket. Köper man en häst får man nog vara beredd att lägga de pengarna på utrustning själv. Jag skickar med en grimma, inget annat. Täcken kan jag lägga på en annan häst, de sadlar jag har använder jag också på de andra hästarna... Någongång har jag kanske skickat med ett täcke om det står namn på det. Säger man att man skickar med lite utrustning till hästen kan man ju antingen ta reda på vad det är för utrustning alternativt helt enkelt ändå köpa en grundutrustning själv. Att hästen ska stå i ett dragit stall med öppet fönster är ju knappast den gamla ägarens problem, det får man ju rusta sig för själv.