Skendräktighet?

mimmipigg

Trådstartare
Vår tik löpte för tredje gången nyligen (tre veckor sedan vi släppte ihop henne med hannen igen).
När hon löper vill hon bara ligga stilla och äter som en häst så var hon även denna gång.
Vi tycker inte hon repat sig riktigt, hon har ingen riktig gnista, vill inte springa, äter klent osv.
Vore hon människa skulle jag jämföra hennes beteende med en riktig bakfyllesöndag.
Kan det vara skendräktighet som spökar? Jag har bara stött på tikar som bäddar och står i "rätt tid" s a s.
Repar hon sig inte veckan börjar jag på fundera på veterinärbesök.

Sv: Skendräktighet?

Hej
Jagn har nu en rottis tik på 15 månader. Hon löpte 2 gången midsommar. Hon är exakt som din hund. Det är skendräktigjhet på gång troligen.
Hon på min kennel sa att hon kanske skulle varit den riktiga avels kossan i en vild flock.

Det finns ett preparat GALASTOP måste gå til vet. Det fungerar gör bra.
Jag gav det till min tik förra gången efter 2 dagar hel vild. Men denna gången fick hon nog det för tidigt. Så hon är ännu lite loj fast bättre.
Vi har även ökat motion.

Du kan ju prova först att svälta henne en hel dag och öka motionen

Jag har haft 3 tikar förr som har gjort lika dant

Sv: Skendräktighet?

Svälta gör hon själv idag har hon ätit en korvskiva och en ostkrok.
Sist hon åt en någorlunda portion spydde hon upp allt efter en kvart.
Det blir till att avvakta ett par dagar innan jag ringer vet.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
418
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 358
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025