skendräktighet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ranckan
  • Startdatum Startdatum
Sv: skendräktighet

Som jag har förstått det så är det ganska svårt att UL-a ett sto och se om det finns ngt däri i 7:e månaden.

Jag undrar om du kände tydliga fosterröelser och hur kändes dom, kan nog vara svårt att förklara:p , men det vore roligt att höra hur du upplevde det.
Försöker tänka tillbaka.. men detta hände 1976! Jag tror inte att jag ens reflekterade om det fanns fosterrörelser. Det var min.. eeh, stoets första kommande fölning, och tecknen för dräktighet fanns!:o

Cat_and_rat skrev:
- hur bröt ni skendräktigheten? Sattes någon behandling in eller gick det över av sig själv?
Ingen behandling behövdes, hon kom i brunst som ett 'normalt' nyfölat sto! Juvret sinade snabbt, så det behövdes inga åtgärder för det heller. Hon betäcktes inte om, utan såldes till en kompis.

Bia

Hej CK!

Jag har länge läst trådarna på Bukefalos innan jag blev medlem.Ibland har jag förundrats över en del svar på inlägg, i bland har man undrat varför folk svarar överhuvudtaget, det verkar som en del bara är ute för att jävlas jag trodde i min enfald att man skulle få svar på sina funderingar och inte nåt sarkastiskt svar. Min fråga gällde inte hur vida mitt tanggentbord fungerar utan om någon hade samma erfarenhet som jag. Jag kan berätta att jag har dysteleksi och gör så gott jag kan, men förväntar mig inte att någon är så okänslig att kommentera mitt sätt att skriva, det finns kanske många som skulle villa bli medlem men inte vågar pga såna som du.Nästa gång du ska svara på något inlägg så håll dig till sakfrågan. Mvh Ranckan

Håller med dig till 100% har blivit förvånad flera ggr över hur vissa svarar.Tråkigt

Jag hade inga svårigheter att läsa och förstå vad som menades. Undrar man över något eller inte kan förstå vad någon skrivit kan man ställa frågor på ett trevligt sätt till den som skrivit eller helt enkelt bara låta bli den tråden. Alla har ju rätt att skriva här vare sig man är författare eller ej!
Hur har det gått?

Gammal tråd, men...
Hur gick det med stoet Ranckan??

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 949
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 437
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V