Skendräktig?

skjona

Trådstartare
Sålde en ponny förra våren och just nu idag ringde den nya ägaren och undrade om hon möjligen kunde varit dräktig vid köptillfället(vilket hon inte kunde vara)eftersom hon hade mjölk i juvret.

Hon är inte svullen i juvret och har inte feber eller något sånt.
Undrar bara om någon har någon erfarenhet av skendräktiga ston eller vad kan det annars vara? :confused:

Sv: Skendräktig?

ston kan ha en mjölkfärgad vätska i juvret utan att vara dräktig eller skendräktig.Har själv ett sto som har vätska i juvret men inte dräktig. frågade på stuteriet om det var något farligt men fick ett lugnande besked, det är mycket vanligt att de har vätska i juvret,speciellt om stot någongång fått föl. :)

Sv: Skendräktig?

Tack!Nu känner jag mej genast lugnare,man vill ju gärna att det fungerar bra hos de nya ägarna och att de inte ska få problem med hästen. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Hoarfrost
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30