Skendräktig skithund...

Red_Chili

Trådstartare
Efter lång tids extrem slöhet trodde jag att skendräktigheten var över, eftersom hon i alla fall vill hålla igång nu.

Men, nu har hundf*n börjat bädda helt hysteriskt(!) och har dessutom mjölk i juvren...

Vad sjutton gör man? Finns det något man kan göra för att få henne att sluta? Jag är så pissigt less på att ha hund nu att jag känner för att sälja dem och börja odla dammråttor i akvarium istället :crazy:

Sv: Skendräktig skithund...

Galastop.vet - ett ickehormonellt medel mot skendräktighet som verkar inom 3-4 dagar - skrivs ut av vet.

Sedan kastration så slipper ni båda besvären längre fram!

/Swat

Justja, något sådant fanns också. Har det några biverkningar?

Det här är första gången hon blivit såhär jäkla skendräktig. Förut har hon bara blivit lite lugnare (och det har bara varit skönt då, för hon var så vild vanligtvis :p). Om hon är likadan vid nästa löp så kommer jag helt klart kolla upp kastrering mer. Inte kul att ha en hund som normalt vill hålla igång på dagarna men som går till att lägga sig ner(!) i slutet av en lugn 1-timmes promenad för att hon är trött... Så blir hon ju tjock och tappar muskler också.

Det har sina nackdelar med tikar...min schäfertik, salig i åminnelse, blev först förlöpssur, sen sur och trött när hon löpte, och sen skendräktig. Och så löpte hundskrället 3 ggr/år. :( Det här var innan man fick kastrera hur som helst, men hon fick livmoderinflammation så kastrering blev det till slut.

*KL*

Med andra ord är det rätt dumt att ge Galastop om man inte planerar att kastrera typ.. direkt efter?

En sak är i alla fall säker: nästa gång blir det hanhund :angel:

Både jag och ett antal i hund-vänkretsen har använg Galastop vid ett flertal tillfällen och ingen har fått rubbad löpcykel. Några hundar har däremot kräkt.

/Swat

Och jag har samma erfarenhet som du fast tvärtom. Förhoppningsvis slipper dock RC det med sin hund, bara att testa!

Hm. Har lite väl mycket tävlingar m.m. inplanerade nu för att det ska kännas okay att riskera kräkningar och eventuellt ett löp till... Men då vet jag i alla fall vad jag kan göra vid nästa löp om det skulle bli likadant då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir säkert långt och virrigt, vet inte vad jag vill, skriva av mig kanske bara... Köpte en ettåring för några år sedan, den växte och...
2
Svar
27
· Visningar
4 127
Senast: Liten
·
  • Låst
Hästvård Hästen har haft klippkort på klinik i flera år. "Alla" (inkl jag) har varit överens om att ursprungsproblemet är vänster bak, men det...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 507
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 154
Hundhälsa Tilda började sitt 2: a löp den 1 juli och efter höglöpet så har hon inte varit sig lik:(. Hon äter och dricker som hon skall , men...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: pippilotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30