Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och det är väl ingen mening att stressa upp sig över varesig bu eller bä, innan du ens vet om hon är dräktig.
Det är ju inte många dagar kvar innan du får besked hur det ligger till. Bara för att hon kanske inte är dräktig innebär ju inte det automatiskt att det är andra större fel på henne.
Av bilden jag såg kan jag inte avgöra om hon är dräktig eller inte. Men mitt sto som knappt gått halva tiden ser långt mycket dräktigare ut än så iaf.. Det är hennes första föl och hon är alltid annars en väldigt smäcker häst..
Lugn du tills du fått blodprovssvaren.
Du vill så himla mycket att det ska finnas ett föl där inne så minsta lilla som är onormalt försöker du hitta en anknutning till att det skulle finnas ett föl där inne.
Det är 50/50 och jag hoppas det går bra vilket som... Men ska du få ut något av dina svar på frågorna måste du bli mer objektiv.
varför åkte du inte och ultraljudade direkt? om jag hade ett sto som jag misstänkte vara dräktig skulle inte jag vilja vänta en vecka, särskilt med tanke på om det kunde vara nåt allvarligt fel..
Varför gjorde ej veterinären en gynkontroll?
Borde kännas tydligt via anus.
De flesta av de ston jag har kommit i kontakt med har haft mjölkdroppar på spenspetsarna de sista dagarna innan fölning. Först är den nästan genomskinlig, sedan blir den alltmer vit. När det börjar droppa mjölk är det fölning på gång. Dock är det så att inte alla ston följer det här mönstret!