L

LadyOfFire

Hejsan!
Min häst får jätte lätt skavsår, och speciellt i mungipan,
det räcker med att jag rider med bett 3 ggr och sen har hon fått skav. Och det är detsamma med alla "små remar" på tränset.
Finns det något speciellt medel som man kan andvända? Eller finns
det något speciellt plåster eller något som man kan lägga som en
hinna över skavet?
Och sen så undrar jag en annan sak om det, det är en annan häst
som också har så i stallet och den och min häst kommer precis från samma stall och samma ägare, och jag undrar om det kan vara någon
vitaminbrist eller något som har gjort att dom har fått exakt samma
problem, för det måste ha något med det att göra, för det verkar lite skumt om båda har precis samma grej.
Finns det någon som vet?

Mvh Caroline

Sv: Skavsår?

Jag har sånt här, Golden Metal. Och det ska funka på hästar med känsliga munnar..
Men det finns en sorts spray som man kan spraya på sår och så blir
det som en hinna på.. men det är ju för människor..
Men tänkte om det kanske fanns något liknande till hästar..

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 401
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hästvård Min ridtravare på 20 år var för drygt 2-3 veckor sen plötsligt halt när jag hämtade honom från sommarhagen. Han släpade hoven efter sig...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Noak
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama