Skavsår på knäna

C

Canoó

Min häst har fått skavsår på insidan av knäna på frambenen. Han har haft dessa ett par veckor nu och pälsen börjar falla bort. Tycker inte han borde kunna slå ihop knäna under ridning, borde märkas på honom då. Någon som har någon idee hur man ska kunna få bort dessa skavsår?

Misstänker att skavet kommer från de att han tycker om att ligga ned, natt som dag. Vill inte linda hans ben heller med tanke på vart skavet sitter och de att han gå ute dygnet runt.

Några förslag??

Sv: Skavsår på knäna

lägg i mer strö i boxen, annars finns det ju knäkappar för travare som den kan ha om den nu slår i knäna, behöver ju inte vara att den slår i i skritt, kan ju bara vara på böjtspår eller likandne...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 516
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 847
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 762
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 915
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit