Skavsår av svanskappan....

Sv: Skavsår av svanskappan....

Bra idé :idea: , jag måste bara kolla om jag får. Klistret lär väl sitta även om det bara är en kort tid han ska ha den??? :angel:

Det finns tyvärr inte fler hål i vojlockarnas spännen och jag kan ju inte ge mig in och göra åverkan i allihop. ;)

/// ghost

Senast ändrad:

Kan du väl... :angel: De blir ju inte förstörda för att man gör ett hål till i remmen... Är det problem med klistret så ha med lite sprit eller annat lösningemedel som löser upp klistret men INTE förstör plasten... ;)

Du kan ju även tipsa din bana om att köpa in sådana montévojlockar som Åby har, de är gjorda för att ligga under en sadel. :idea: :D

solros skrev:
Kan du väl... :angel: De blir ju inte förstörda för att man gör ett hål till i remmen... Är det problem med klistret så ha med lite sprit eller annat lösningemedel som löser upp klistret men INTE förstör plasten... ;)

Du kan ju även tipsa din bana om att köpa in sådana montévojlockar som Åby har, de är gjorda för att ligga under en sadel. :idea: :D

Det HAR såna men dem får vi inte använda i kursen. :angel:

/// ghost

Min första tanke är ett ländtäcke :idea:

Kan man/får man använda ländtäcke i monté (eller blir det för mycket "fladder") ???

Man kanske skulle kunna ha det under vojlocken en period tills fällningen är över. Orsaken till skavet just så här års kan ju ha med fällningen att göra.......vissa blir ju extra känsliga då och får skav av allt.

Snille eller idiotförklarad återstår att se :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Kan han inte slippa det eländiga schabraket när ni har kurs då? :crazy:

Annars rekomenderar jag de glusgula fårskinn som finns i alla möjliga utföranden inom ridsportsartiklar,använder det på våra ljust den här tiden.

Kram till dig o Super,hälsn Y

stally skrev:
Kan han inte slippa det eländiga schabraket när ni har kurs då? :crazy:

Annars rekomenderar jag de glusgula fårskinn som finns i alla möjliga utföranden inom ridsportsartiklar,använder det på våra ljust den här tiden.

Kram till dig o Super,hälsn Y

Glusgula??? :confused: :angel:

Hmmm, läser du och skriver Super-fort? Vi ska tyvärr använda såna där eländiga plastvojlockar som fanns förr.

MIN utrustning är väl utprovad på dem och skaver ingenstans nu när han har lite lurvigt under svansen. :D

/// ghost

Haha :rofl:

Alla vet väl vad en glusgul är :angel: :p

Ljusgul ska det ju vara :p

*ameo funderar*
Är det inte dubbla remmar på svanskappan, där du fäster lilla läderremmen? Så att du kanske skulle kunna sätta den i bara övre remmen?

*vet hur tråkiga presenningsvojlockarna är, vi får använda dem en hel del till ponnysarna, åtminstone på de små ponnybanorna...*

Men det är ju ingen shettis jag rider på. ;) Sadel-svanskappor är ju också dubbla men man trycker ner vojlocken mer mot hästen när man pressar in den mellan sadel och vanlig vojlock. I dag blev jag ännu mer förvirrad när jag hittade en skarv på svanskappan som borse skava också
Nummevojlocken slutar ca 5-10 com bakom sadeln vilket är en bra bit framför korset.
Jag testade att tejpa med El-tejp i dag, det funkade "så där" men nu är det nog uppehåll för hans del i ett par veckor så jag hinner läka ihop honom och se om det funkar sen. :idea:

/// ghost

ghost skrev:
Men det är ju ingen shettis jag rider på. ;) Sadel-svanskappor är ju också dubbla men man trycker ner vojlocken mer mot hästen när man pressar in den mellan sadel och vanlig vojlock. I dag blev jag ännu mer förvirrad när jag hittade en skarv på svanskappan som borse skava också
Nummevojlocken slutar ca 5-10 com bakom sadeln vilket är en bra bit framför korset.
Jag testade att tejpa med El-tejp i dag, det funkade "så där" men nu är det nog uppehåll för hans del i ett par veckor så jag hinner läka ihop honom och se om det funkar sen. :idea:

/// ghost
Annars får du ta till ett annat ponnytrix.. ;) Klä in hela svanskappan med teddy... :love: :crazy:

:D :D :angel: :angel:
Det skulle se snyggt ut ;) :p

Men det löser tyvärr inte mitt problem. Om jag kunnat sätta Nummervojlocken ovanför svanskappan :idea: så hade mitt problem varit ur världen men fästen i sadeln sitter i bakre delen. :(

Men alla idéer är värda att begrunda...

/// ghost

Ehh.. SÅ långt tänkte jag inte... :o
Jag får skylla på att jag inte vade några startponnyer förra året, det är ju faktiskt 1½ år sen jag hade ponny till start senast. Och då undvek vi dessutom ponnybanorna, för min lilla stjärntravare funkade inte där (var tvungen att värmas, skritta en stund och direkt in i lopp, vilket inte funkar på ponnybanorna - där man har värmning mellan vart 4e lopp och sen finns ingenstans att ens skritta. Hon tjurar ihop om man ställer in henne och star ut igen *jag HAR ju redan jobbat idag* :crazy: Fast hon är ju såld nu! :bow: )

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Fille
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 489
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
572
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd