Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lines skrev:Det går väl jättebra tills det går åt helvete?
PiperGarden skrev:fundering...
Vad anser ni egentligen att svanskappan gör som gör den så oumbärlig i ALL körning? Jag kan mycket väl tänka mig att skritta/jogga utan svanskappa med häst jag känner i mindre backig terräng. Varför anser ni att det är en sådan enorm säkerhetsrisk?
Men jag tycker ju absolut inte att man ska ta av svanskappan i tid och otid på alla möjliga hästar. Min gick utan svanskappa när jag började sköta honom (tror tom han gick nåt lopp utan), det var aldrig några problem och detta var av en mycket bra anledning som vi sedan arbetade bort och nu är det sedan flera år inga problem med svanskappan längre.
PiperGarden skrev:fundering...
Vad anser ni egentligen att svanskappan gör som gör den så oumbärlig i ALL körning? Jag kan mycket väl tänka mig att skritta/jogga utan svanskappa med häst jag känner i mindre backig terräng. Varför anser ni att det är en sådan enorm säkerhetsrisk?
Men jag tycker ju absolut inte att man ska ta av svanskappan i tid och otid på alla möjliga hästar. Min gick utan svanskappa när jag började sköta honom (tror tom han gick nåt lopp utan), det var aldrig några problem och detta var av en mycket bra anledning som vi sedan arbetade bort och nu är det sedan flera år inga problem med svanskappan längre.
PiperGarden skrev:måste bara lägga in att pållar visst kan komma tillbaka trots att de inte "tål" svanskappan. Min pålle var dåligt hanterad osv innan jag började sköta honom. Han KUNDE då inte gå med svanskappa, han knep, hoppade och skenade. Han tålde inte ens att man rörde på tömmarna när man körde honom... Men efter mycket hårt jobb så går han nu lugnt med ryggstycke (det har han gjort i runt 3 år) och ländtäcke! enda gången han kan knipa är om han blir riktigt laddad och nervös vid banan, men så gick han oxå nästan alltid i sulkett... (kan nog inte ha slaggjord...)
Tänk så mycket en dålig inkörning/ träning kan förstöra...