SomewhereOverTheRainbow
Trådstartare
Jag undrar varför man ska ha båda för? Om man vill stanna sin häst behövs väl inga sporrar? Snällt om nån kan förklarar för mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar varför man ska ha båda för? Om man vill stanna sin häst behövs väl inga sporrar? Snällt om nån kan förklarar för mig
Men om man har skarpa bett/nosgrimma för att hästen är för het och sporrar/spö för att få hästen att gå framåt? Samtidigt Hur tänker man då? Jag tycker att det borde vara enklare om man plockade bort allting då och tog sig en funderare om det verkligen behövs
Har mött en person som gjorde så (garanterar att det finns fler som henne i detta avlånga land) därtill proppade hon i hästen extremt mycket foder av olika sorter "för att hon blir så slö annars".
r sporrarna till för att få "upp" hästen, å då menar jag inte att den ska gå på tå men att den ska få upp ryggen ocg in med bak benen och jobba under sig.
bettet är till för att bromsa in och få hästen att böja på halsen, då åker ryggen även upp, om bettet har fler ringar så är dessa till för att fungera som en förlängning av halsen
hoppas detta har fått dig att förstå
r sporrarna till för att få "upp" hästen, å då menar jag inte att den ska gå på tå men att den ska få upp ryggen ocg in med bak benen och jobba under sig.
bettet är till för att bromsa in och få hästen att böja på halsen, då åker ryggen även upp, om bettet har fler ringar så är dessa till för att fungera som en förlängning av halsen
hoppas detta har fått dig att förstå
om bettet har fler ringar så är dessa till för att fungera som en förlängning av halsen
Man har det (tillsammans) för att man
1. Inte klarar av hästen
2. Inte kan rida
3. Tycker det är häftigt (?)
4. Har missuppfattat hur man "ska" rida
5. Man är för lat för att få ridningen bättre
6. eller för att man rider i så pass höga klasser där minimala hjälper är ett måste.
Jag anser att det är på de lägre nivåerna i ridningen man måste lära sig rida och inte åka häst.
Klarar man inte av det utan dubbla hjälpmedel så bör man träna lite till.