Skärpning -alla måste läsa-

Sv: Skärpning -alla måste läsa-

Känner att denna tråd måste puttas lite på för jag håller på att få ett seriöst ryck:angel::o

Stör mig på samma saker, även när folk skriver "Hej" ibörjan av inläggen och avslutar med sitt namn eller nått, men det gäller bara med vissa, kan vara att de har jobbig signatur eller nått!
Va?! Har inte haft en tanke på att avsluta inläggen med sitt namn kan uppfattas som störande...
Har under alla år på stallet/buke avslutat mina inlägg med "Hlsn Helena" - och det har jag tänkt att fortsätta med oavsätt om ngn stör sig eller ej. Jag har valt att inte vara anonym här på bukefalos, och då tycker jag att jag kan "underteckna" med mitt namn också.

Hlsn Helena

Jag tycker det är trevligt:)

Hade du däremot skrivit "de hjärtligaste och varmaste hälsningar till er från Helena" eller "hopp&galopp:banana: från Helena" i varje inlägg
så hade det varit lite overkill:D.

*kl*

Jag måste erkänna att jag också stör mig lite (men inte överdrivet mycket;) ) på inlägg som inleds med "Hej" och avslutas med användarnamnet.... Användarnamnet står redan i anslutningen till avataren så varför upprepa? I brev inleder man såklart med något i stil med "Hej" och avslutar med namn, men ett inlägg på ett forum är ju inte direkt något brev.

Jag håller faktiskt med...

Det här är ett diskussionsforum, det känns mera som att man samtalar med varandra fast i text och i lite långsammare tempo, inte att man skriver brev till varandra.

När man avslutar sitt inlägg med "hejdå" eller liknande känns det som att man sagt sitt i diskussionen och nu lämnar den för gott.

Men i PM skriver jag själv mer i brevform!

"Hej" tyder väl på ett välkomnande. En underskrift tyder nog på bristen av signaturer här, det brukar finnas funktion för det i liknande forum. Ungefär som att man kan infoga en speciell signatur sparad i ett textdokument, när man skickar mail.

Man kunde ha en "fast" signatur här på Buke också för ett par sedan, men av någon anledning plockades det bort. Jag antar att det blev "för mycket" helt enkelt. Folk hade ju hela dikter som signatur (typ). Eller att vissa envisades med att ha reklam i signaturen, och det strider ju mot forumreglerna.

För övrigt tycker jag inte alls att det är störande när någon skriver "Hej!" i början av sitt inlägg. Oftast är det väl dessutom relativt nya användare som gör det, och jag förstår verkligen att man om man är ny på ett ställe är lite försiktigare, lite osäker, extra mån om att vara trevlig etc.

Likaså ser jag inget fel i folk som har sitt namn som signatur, och jag förstår ärligt talat inte vad det är som är så stötande med det, egentligen?

Jag snackar om på forumet. Det är klart att jag börjar mail och liknande med en hälsning och avslutar med en hälsning.

Jag pratar också om forumet. Det är en kvinna som mest skriver på western som skiver hola.

Ja, och vissa som slutar med P.S och D.S. Hallå? Skriv in det bara, det är inget brev du skriver!

Håller med ang citat med bilder!!!!:bow: :bow: Samt detta med länka till stora bilder:bow:

Orkar inte ens läsa bildtrådar, när samma bilder kommer igen och igen, med "Jag :love: :love: din häst!!!" under fem bilder i citatet:crazy:

och nu börjar detta utveckla sig till ytterligare en tramstråd :mad:

SKÄRPNING!

Va?! Har inte haft en tanke på att avsluta inläggen med sitt namn kan uppfattas som störande...
Har under alla år på stallet/buke avslutat mina inlägg med "Hlsn Helena" - och det har jag tänkt att fortsätta med oavsätt om ngn stör sig eller ej. Jag har valt att inte vara anonym här på bukefalos, och då tycker jag att jag kan "underteckna" med mitt namn också.

Hlsn Helena

Jag tycker också att det är trevligt! Jag gör det iof inte själv, men det kanske man ska börja göra. ;)

Annars stör jag väll mig mest på när folk citerar 7 bilder. :angel:

Edit: GLÖMDE!

/Kerstin

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 672
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka