Skärpning -alla måste läsa-

C

Cronis

Jag vet att denna tråd, och säkert liknande har varit uppe flera gånger innan. Men nu måste det bli en ändring. Igen.

Nu är jag så trött på alla som citerar ett inlägg med bilder, bara för att skriva "fin häst" eller liknande, under.
Om man promt måste citera, (med bilder) kan man inte försöka komma ihåg att göra länkar av bilderna?
Eller om det är många bilder, och det bara är "den tredje" man skriver om, kan man inte radera dom övriga då, så man slipper se alla trettioelva bilder fyrahundranittiofemtiåtta gånger i tråden...

Sv: Skärpning -alla måste läsa-

Lägger till

Och länka till stora bilder!!

Ja precis. Länka till stooora bilder.

Och om man märker, att när man postat inlägget att bilden blev stor, så är det många som skriver ett nytt inlägg med "ursäkta stora bilder."
Vaför inte ändra sitt inlägg med mindre, redigerade bilder? (eller, länka till dom istället)

håller med, men det som retar mig mest är när domcitaerar en bild men har med alla femtioelva bilderna och skriver...gud vad söt den var på bild två.

Håller med om att det är besvärligt när folk citerar > tre stora bilder.
Jag brukar pilla bort

håller med, men det som retar mig mest är när domcitaerar en bild men har med alla femtioelva bilderna och skriver...gud vad söt den var på bild två.

Ja det är det mest störiga. Och så gör alla så i en bild tråd, så det är jätte jobbigt. :crazy: :mad:

Nidron - :banana: :bow:

Bra ide till Gunnar! :)

Jag skrev nog stor bokstav i all hast, sen är det nog som PL säger :D

Jag skrev nog stor bokstav i all hast, sen är det nog som PL säger :D

Jo, jag förstår att det blir stor bokstav ibland. Det var bara jag som tänkte högt. Jag hajjar alltid till eftersom det är mitt "TradeMark", sas :)

Stör mig på samma saker, även när folk skriver "Hej" ibörjan av inläggen och avslutar med sitt namn eller nått, men det gäller bara med vissa, kan vara att de har jobbig signatur eller nått! :D

Det är även riktigt jobbigt när folk skriver namn. "Ja, "Poppes" är också så". Liksom, VEM är Poppe? Dens häst? Dens hund? Dens kompis?

Sen även när folk har flera på sidorna av bilderna! Vad gör folket för att få så många? Det räcker att klicka en gång, inte tretusen.

Sorbe som har haft en riktigt jobbig dag idag!.

Stör mig på samma saker, även när folk skriver "Hej" ibörjan av inläggen och avslutar med sitt namn eller nått, men det gäller bara med vissa, kan vara att de har jobbig signatur eller nått!

Det är även riktigt jobbigt när folk skriver namn. "Ja, "Poppes" är också så". Liksom, VEM är Poppe? Dens häst? Dens hund? Dens kompis?

Sen även när folk har flera på sidorna av bilderna! Vad gör folket för att få så många? Det räcker att klicka en gång, inte tretusen.

Sorbe som har haft en riktigt jobbig dag idag!.[/QUOTE]

Jag märker det :) *ge en filt och en kopp té* :)
[LIST=1]
[*]"Hej" tyder väl på ett välkomnande. En underskrift tyder nog på bristen av signaturer här, det brukar finnas funktion för det i liknande forum. Ungefär som att man kan infoga en speciell signatur sparad i ett textdokument, när man skickar mail.
[*]"Poppe" är iofs ett jobbigt fenomen, som jag inte märker så ofta. Själv brukar jag länka till ord i innlägget som folk kanske inte känner till. Sist jag använde referenser skrev jag ungefär:
"...sambons kompis använde XXX på [URL="http://sv.wikipedia.org/wiki/Ventrilo"][COLOR="Blue"][U][COLOR="Black"]Ventrilo[/COLOR][/U][/COLOR][/URL]...". Det är inte helt nödvändigt, men jag tycker det är trevligt. Hela idén med forum är att sprida kunskap. Varför inte göra det lite [URL="http://sv.wikipedia.org/wiki/Portal:Huvudsida"][COLOR="Blue"][U][COLOR="Black"]Wiki[/COLOR][/U][/COLOR][/URL] om man orkar :) :idea:
[*]Flera [IMG]-taggar på samma länk ser jag som ett nybörjarmisstag :)
[/LIST]

För mig funkar det aldrig att lägga en bild direkt i ett inlägg. Jag har provat flera gånger och gjort enligt alla instruktioner men lyckas ändå bara få en liten rutan med ett X i. Ja, jag har lagt in dom i fotoalbum som det ska gå att länka från. Så för mig när jag ska lägga in bilder så blir det alltid att jag får länka till bilden i stället. Och det kanske är lika bra det, så att man inte lägger in allt för stora bilder.
Jag håller med helt och hållet när det gäller bilderna och speciellt när dessa används för att citeras.

Håller med, tyvärr så är dem som är i bäst behov av att läsa den här tråden knappast här inne. Och att folk inte upptäckt att det faktiskt finns en Ändra-knapp.

(Varför envisas alla med att stava mitt namn med N istället för n?)
:banana: på dig med :D

Jag föreslår att Gunnar skapar ett script som sållar bort -taggar i citat, [I]om [/I]de överstiger en viss mängd. Kanske något att lägga på Uppgifts-listan? :)[/QUOTE]

Håller med dig helt. Många stavar åke med Åke. Det stör mig med. Sitter på modem och det gör att jag nästan aldrig kan gå in på Gnägg då det ofta är mycket bilder där. Hopplöst!!:devil:

Stör mig på samma saker, även när folk skriver "Hej" ibörjan av inläggen och avslutar med sitt namn eller nått, men det gäller bara med vissa, kan vara att de har jobbig signatur eller nått! :D

Det finns någon som inte ens skriver "Hej" utan "Hola"???? och sitt namn på slutet, gärna "Kram" och sitt namn. Vi lever väl i ett land där man inte säjer hola till varandra?

1. Det är inga uppsatser och brev man skriver här.
2. Det är jobbigt att behöva fråga vad folk skriver om.
3. Nej, de flesta som får så har över 1000 inlägg så de är inte nybörjare.

Jag snackar om på forumet. Det är klart att jag börjar mail och liknande med en hälsning och avslutar med en hälsning.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 672
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka