Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma typ. Vi resonerar om det och bestämmer utifrån dagsform och andra aktiviteter.Vi har ingen bestämd tid alls. Det varierar från dag till dag beroende på hur aktiv dagen har varit i övrigt, humör på ungen och humör på föräldrarna.
Efter en dag på förskolan så får hen typ bestämma själv så det brukar bli blandat tv/telefon och lek. På helgerna har alla mer energi så då blir det ibland ingen skärmtid alls.
Räknar ni med TVn när ni räknar skärmtid?
Efter eviga diskussioner om skärmtid med barnen vill jag nu ha lite input, inget är rätt eller fel, jag tror ni känner era barn och deras samt era behov bäst själva och alla gör som de vill, men jag är ändå nyfiken på hur ni gör?
Nej.Räknar ni med TVn när ni räknar skärmtid?
Vi hade ingen reglering tills fortnite dök upp i våra luv. Innan dess självreglerade barnen helt ok. Nu har vi ca 1h speltid per barn och dag. Tv ej medräknat men tv:n är inga problem. Man reglerar nog först när det behövs.Jag blir lite förvånad att så många här säger att de inte har någon specifik tid, här har de flesta familjer jag har kontakt med/hör från barnen regler kring skärmanvändandet.
Man reglerar nog först när det behövs.