Skärmen på laptopen är död

Sv: Skärmen på laptopen är död

Nu har jag provat att koppla in den stationära skärmen via den där kabeln, men det går inte. :( Man hör hur skärmen klickar till varje gång kontakten tas i och ur, men "på"-lampan står bara och blinkar och skärmen är svart. Ska man anta att det är något tjall med grafikkortet då eller?

Ska ringa HP på måndag men det är ju en evighet tills dess, och jag är orolig för min älskade dator. :p

Jag fick i empirismens namn testa detta, då jag själv sitter på en HP produkt av bärbart slag. Så fort jag anslöt skärmkabeln till VGA-porten så hoppade det upp och jag kunde felfritt köra på båda skärmarna. Så det är nog inte omöjligt att det är som du, och nån fler, skriver. Bildskärmskortet kan nog ha gett upp. Säkrast är nog fortfarande att kontakta HP. :) De ska inte behöva göra något ingrepp som på något vis riskerar de data som du har lagrat på burken iaf.
 
Sv: Skärmen på laptopen är död

Jag hoppas verkligen det visar sig vara så enkelt. ;)
Tack för att du tog dig tid att prova själv.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Plötsligt fungerar inte skärmen på min bärbara dator. Det hörs att den startar som den ska, och jag vet ju när jag ska skriva lösenord...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp