Skärma av ett rum?

doglover

Trådstartare
Jag sover numera i vardagsrummet. Jag skulle vilja skärma av mellan vardagsrummet och hallen. Det finns ingen dörr som gör det:p.

Vad är smartast? Draperi eller nån slags vikdörr?

Sv: Skärma av ett rum?

Beror lite på hur rummet ser ut tycker jag och vad som matchar bäst.
Kanske kan det vara en ide att skärma av med någon slags hylla/bokhylla och på köpet få förvaring, det går ju alltid åt tycker jag iaf.
Fotografi på rummet?

Lycka till!

Jag sover numera i vardagsrummet. Jag skulle vilja skärma av mellan vardagsrummet och hallen. Det finns ingen dörr som gör det:p.

Av ordet vikdörr får jag associationer som, "skrangling ställning på allt för lite bäryta som kommer att reta dessa användare till vansinne och senare även blir utsatt för encontainerslängning" men det kanke finns bra modeller?

Draperier skulle nog jag satsa på. Om det är den icke befintliga dörren du vill kunna stänga för skulle nog jag satsa på ett stort draperi eller några större gardiner. Sedan skulle jag sätta upp en vajer så att detta/Dessa tygshok kunde hängas över i stort sett hela väggen. Det skulle då kunna bli en flyttbar fondvägg. Dvs dra den åt sidan för att ha dörren öppen, fondvägg på ena delen av väggen. Dra för för att stänga dörren, fondvägg på annan del av väggen. Svårt att förklara i skrift...

Jag tror att jag fattar och jag tror att det är en jättebra idé faktiskt!:)
Men jag tror även att det kan bli lite för avancerat för min del.:p

Men något draperi som är fint och som inte släpper igenom alltför mycket ljus låter nog bra.

Hur sätter man upp det? Genom krokar?:confused:

Hade satsat på vikdörr/skärmvägg, det finns många finfina sådana!!

Draperi gör att det ringer klockor av damm och en känsla av instängdhet i mina öron:D

Men det beror ju såklart på hur rummet ser ut oxå...

Raka draperier med skena i botten tror jag på, gärna något halvtransparant tyg, blir skitsnyggt! För upphängning är nog skena i taket bäst.

beror på hur rummet ser ut,men spontant säger jag bokhylla (får du förvarning med) eller drapperi/gardiner

En skena från IKEAS Kvartal-serie i taket och sen några snygga gardiner som man sen kan dra bort när de inte behövs.

Smartast är att sätta upp garderober som bildar en vägg. Har sett det flera gånger och det blir verkligen jättebra!

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 028
Senast: SaraXX
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: Ninnurur
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar