Skänklar som åker bak..

NaTTa

Trådstartare
När jag hoppar lite högre hinder, menar då ca 60cm eller att hästen tar ett oförberätt högt hopp
Faller alltid mina skänklar bakåt...Reagera på det när jag bilder:crazy:

Kanske inte så lätt att ge förslag men, kan lägga upp ett bild ex:
7953174.jpg

syns inte så bra, vill inte lägga upp de bilderna på min data..

Sv: Skänklar som åker bak..

Jag har samma problem, fast först från ca 1 meter och högre.

Om jag verkligen anstränger mig och tänker på att hålla kvar skänkel i rätt läge över hindret, ja då ligger den där. Men det gäller att verkligen överdriva i tanken och det ska nästan kännas som om man har skänkeln för långt fram över hindret.

Däremot så glömmer jag förstås att tänka på det när jag tävlar... :smirk: men jag tror att om jag fortsätter vara stenhård mot mig själv på träning och verkligen "tänka fast" skänkeln i rätt läge så lär den efter ett tag ligga där utan att jag behöver tänka på det.

Har också samma problem.. inte kul :smirk:
tänker på att ta ner hälen ordentligt, då liggen den där, men om man slutar tänka på det åker den bak i ljumskarna igen.. har inte några andra bra råd så det ska bli kul och se vad andra skriver :)

träna benmusklerna och verkligen tänk på att de ska ligga kvar. Lite kan hjälpas med att räta på dig också. Om inget hjälper går det ju att sätta fast stigbyglarna i gjorden och på så sätt träna upp att få mer fixerad skänkel.

Jag tror att du ska pröva att verkligen innan hindret ta fram skänklarna överdrivet långt typ ända fram till frambenen och sen försöka hålla kvar där men man glider väl oftast ändå lite bak och då kommer de nog ganska lagom.:smirk:
PS:Jag har nog också lite problem med det...

Vad har du för sadel?
Att hoppa i dressyrsadel gör att skänklarna åker vääldiigt långt fram. Hoppar förtillfället i dressyrsadel, det är INTE skönt:cool:

Ta två sporremmar och sätt fast dem runt sadelgjorden och stigbygeln. :idea: Tada! :) Problemet löst.

Ta två sporremmar och sätt fast dem runt sadelgjorden och stigbygeln. :idea: Tada! :) Problemet löst.

Gud vad smart, det ska JAG testa! :idea: :D Av någon anledning när min skänkel låg rätt idag (ovanligt.) stukade jag foten när jag landade, ingen aning om varför men hästen jag red tog ett väldigt stort språng och när jag "trampade ifrån" och reste mig över hindret trampade jag snett :/

Gud vad smart, det ska JAG testa! :idea: :D Av någon anledning när min skänkel låg rätt idag (ovanligt.) stukade jag foten när jag landade, ingen aning om varför men hästen jag red tog ett väldigt stort språng och när jag "trampade ifrån" och reste mig över hindret trampade jag snett :/

Oj! :eek: inte en bra början :p

Men hur tror du det blir när du tar bort remmarna sen då?

Inget fusk här inte! :D Det är bara att träna på!

har faktiskt samma problem!
men jag jobbar på det så här:
innan varje hinder tänker jag på det, försöker att i språnget nästan sitta ned asså typ trepunktsits.
men ändå ge hästen rätt hjälper.
be din ridlärare påmina,om och om igen.( om du har någon)
ibland lönar sig tjat!

Lycka till!

Skänkeln åker bakåt för att du inte har tillräckligt mycket vikt i hälen!
Ner med vikten och balansen i hälen så kommer resten att komma av sej själv.

Men hur tror du det blir när du tar bort remmarna sen då?

Inget fusk här inte! :D Det är bara att träna på!

Ta inte bort dem! :idea:
Haha, vet faktiskt en tjej som rider svår klass som alltid rider så, men vet inte om hoin tävlar med dem...

Men nee det tycker inte jag, man ska lära sig på riktigt istället tycker jag, det tjänar man ju mycket mer på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 898
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 892
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna