Skam på torra land...

Rasist är ett modeord som alla verkliga rasister skriker högt när argumenten tryter mot dem som inte delar deras världsbild.

Nej det är ett ord som används när man hör någon yttra något rasistiskt. Har inte ett dugg med argumentation att göra. Så länge du håller dig ifrån rasistiska uttalanden slipper du epitetet.

Men fortfarande vill du inte stå för dina åsikter? Är muslimerna välkomna på bred front om vi fixar så att Tino tycker att det ger plus i kassan?

Du förutsätter att dessa högutbildade kommer återvända till sina forna länder - ingen jag träffat har gjort det. De som återvänder är de som kommer hit i olika utbytesprogram, studenter, lärare och forskare, inte människor som sökt asyl och fått permanent uppehållstillstånd.

Men har du siffror eller annan information som visar annat så vill jag gärna veta, och har du rätt i att de återvänder så ändrar det såklart en del.

Utvandringen är omfattande. Och återvändande många. Många flyr sitt älskade hemland och återvänder mer än gärna när krigen är slut.

Det är en perfekt form av bistånd att utbilda och lära upp människor som kan återvända och bygga upp sina länder.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15706030.ab

Nej det är ett ord som används när man hör någon yttra något rasistiskt. Har inte ett dugg med argumentation att göra. Så länge du håller dig ifrån rasistiska uttalanden slipper du epitetet.

Men fortfarande vill du inte stå för dina åsikter? Är muslimerna välkomna på bred front om vi fixar så att Tino tycker att det ger plus i kassan?
Skitsnack du är en av dem som gärna, när argumenten tryter, klistrar det epitetet på dina meningsmotståndare. Dessutom ignorerar du total de siffror som presenteras för du tycker att du och dina AFA kollegor har mer kött på benen än alla andra.

Du läste tydligen inte mitt svar. Vad spelar det för roll varifrån de kommer? Det är nu vi behöver resurserna inte om 5 år.

Sådär nu har båda gubbarna visat sina rätta jag.

Sortering pågår.
Ja fakta och sanning har alltid varit ett rött skynke för vissa. smearing, falska anklagelser o rena lögner hör till deras arsenal.
Hur man sorterar? Jo man frågar efter fakta o källhänvisningar. då ser man lätt. Den som inte kan verifiera sina påståenden hör till den gruppen.
Du har ju inte en enda gång kunnat verifiera ditt påstående om mina rasistiska uttalanden.
Alltså har du avslöjat dig själv som just ett sådant.
Till o med continern är full av ditt mög.

Ps I vilken hand håller du ridpiskan när du sorterar och vilket håll ska vi med avvikande åsikt gå, åt höger eller vänster?

Hur man sorterar? Jo man frågar efter fakta o källhänvisningar.
Det är inte så som man sorterar otrevliga människor från de trevliga.

Ärligt talat så tycker jag att du och @Oldie är ena sura gamla stötar som sitter och låter bitterheten tala i stället för att leva ett eget liv.
Det är faktiskt oändligt oattraktivt.

Rasist873.jpg

Alla otrevliga människor föses ut ur mitt liv.
Vad långtråkigt du måste ha, oavsett vad du säger.
För du har ju tillbringat mycket tid här med att snacka skit om en otrevlig landsbygdsbo ;)

Jag tar omedelbart tillbaka min rekommendation till dig, om att skärskåda ditt inre...det skulle ju kunna få katastrofala följder för dig...:D

Det är inte så som man sorterar otrevliga människor från de trevliga.

Ärligt talat så tycker jag att du och @Oldie är ena sura gamla stötar som sitter och låter bitterheten tala i stället för att leva ett eget liv.
Det är faktiskt oändligt oattraktivt.
Jo jag förstår att det är otrevligt för en lögnare att ständigt bli påmind om att det finns ngt som kallas sanning o fakta här i livet ;)

Nu har jag hittat ett nytt mål för IU;s rasistanklagelser.
Dick Harryson framför ju samma åsikter som jag. Förutom att han beskriver invandringens possitiva effekter säger han:
"Kortsiktigt är flyktingmottagning kostsam – så har det alltid varit, och så lär det förbli. Min poäng är att man bör tänka långsiktigt."

Och för att kunna tänka o handla långsiktigt måste man kunna planera och ha en ekonomisk plan. Man måste veta vad de långsiktiga lösningarna kostar. Och agera utifrån den informationen.

@landsbygdsbo har du läst mina citat ur dina inlägg?
Kan du inte se att de är rasistiska?
Andra ser det så i varje fall.
Om du inte vill framstå som rasist så behöver du nog putsa en del på din image.

Du förutsätter att dessa högutbildade kommer återvända till sina forna länder - ingen jag träffat har gjort det. De som återvänder är de som kommer hit i olika utbytesprogram, studenter, lärare och forskare, inte människor som sökt asyl och fått permanent uppehållstillstånd.

Men har du siffror eller annan information som visar annat så vill jag gärna veta, och har du rätt i att de återvänder så ändrar det såklart en del.
Jag förutsätter ingenting.

Ja, få återvänder. Se t.ex. på de chilenare som kom. De är kvar och syns påtagligt i svensk offentlighet.

Fast är det ens något bekymmer? I det akuta läget?

Jag begriper fullt ut att människor som skapat sig ett liv här, vars barn går skolan, övrigt familj finns runtomkring. DE stannar gärna för att de gjort en ansträngning för att komma in i samhället och lyckats.

Men vad i hela friden har det för relevans för de som flyr nu? I det senare skedet, när människor kan åka tillbaka, när människor har ett hemland som är säkert - då kan det bli ett problem. Men nu? Om vi talar om de som nu kommer - från Syrien, Eritrea och Afghanistan - har det ens nån relevans här och nu att de dränerar landet på kompetens? När de blir fred och stabilitet - Hur gamla är de som flydde då? Har inte landet större problem än att akademikerna är någon annanstans?

Dessutom tar vi inte emot mer än en lite liten bråkdel. Grannländerna tar emot fler och dessa kommer sannolikt vara mer benägna att återvända - om nu det är intressant - än de som har landet långt i fjärran.

Egentligen är jag mest förundrad över hur du tänkt att vi ska göra annorlunda - här och nu?

Jag förutsätter ingenting.

Ja, få återvänder. Se tanhörig de chilenare som kom. De är kvar och syns påtagligt i svensk offentlighet.

Fast är det ens något bekymmer? I det akuta läget?

Jag begriper fullt ut att människor som skapat sig ett liv här, vars barn går skolan, övrigt familj finns runtomkring. DE stannar gärna för att de gjort en ansträngning för att komma in i samhället och lyckats.

Men vad i hela friden har det för relevans för de som flyr nu? I det senare skedet, när människor kan åka tillbaka, när människor har ett hemland som är säkert - då kan det bli ett problem. Men nu? Om vi talar om de som nu kommer - från Syrien, Eritrea och Afghanistan - har det ens nån relevans här och nu att de dränerar landet på kompetens? När de blir fred och stabilitet - Hur gamla är de som flydde då? Har inte landet större problem än att akademikerna är någon annanstans?

Dessutom tar vi inte emot mer än en lite liten bråkdel. Grannländerna tar emot fler och dessa kommer sannolikt vara mer benägna att återvända - om nu det är intressant - än de som har landet långt i fjärran.

Egentligen är jag mest förundrad över hur du tänkt att vi ska göra annorlunda - här och nu?
Tar vi emot få?Du skämtar.
Vi är per capita de som tar emot överlägset flest.
Vi har även stor anhöriginvandring från forna Jugoslavien.De får pension som de sedan kan ta med sig om de flyttar hem igen.
Jag tänker på min mormor som arbetade hela livet, var ensamstående med 3 barn o fick en futtig folkpension.
Förr var man bekymrad över att 40-talisterna skulle urholka pensionssystemet. Nu kommer 60-talisterna att få väldigt mkt mindre.

Ja jag är väldigt bekymrad över hela den svenska totala finanspolitiken nu när jag börjar bli äldre.

Tar vi emot få?Du skämtar.
Vi är per capita de som tar emot överlägset flest.
Vi har även stor anhöriginvandring från forna Jugoslavien.De får pension som de sedan kan ta med sig om de flyttar hem igen.
Jag tänker på min mormor som arbetade hela livet, var ensamstående med 3 barn o fick en futtig folkpension.
Förr var man bekymrad över att 40-talisterna skulle urholka pensionssystemet. Nu kommer 60-talisterna att få väldigt mkt mindre.

Ja jag är väldigt bekymrad över hela den svenska totala finanspolitiken nu när jag börjar bli äldre.
Hej jag skämtar inte. Vi tar inte emot speciellt många. Framförallt tar vi inte emot fler än vi gjort förr.
Har du läst tråden? Det finns gott om redovisning av siffror.

Jag ler lite åt åsikten; få invandrare återvänder till sina hemländer, för ingen jag har träffat har gjort det. Säger inte det sig själv att dem man träffar är de som stannar kvar, dvs de som har återvänt är svårare att "träffa"?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka