Skam på torra land...

Men det blir ju inte mera pengar för det.
Allt är ju skattepengar.

Varifrån menar du att Statens pengar kommer annars?
Visst är det skattepengar men det är en viss skillnad på kommunala skattepengar som genereras lokalt och som ska finansiera lokala kostnader. Kommer sedan storebror och säger att nu har jag bjudit grannarna på middag så anser i alla fall jag att storebror ska stå för notan.
Hur är det behöver du en skottkärra till eller kan jag ställa in den i förrådet?

Jag har inga fördomar mot vare sig invandrare eller flyktingar.
Jo det har du.
Du har sida upp och sida ner beskrivit dem som värdelösa bidragstagare utan utsikt om att bli det minsta produktiva.
I motsats till alla fantastiska Svenskar då.

Det kostar mera att odla upp en inhemsk svensk från spermie och ägg än det kostar att utbilda en vuxen asylsökande till att komma i arbete.
Och vi behöver mera folk.
Invandringen är och kommer att vara vår räddning.

Jo det har du.
Du har sida upp och sida ner beskrivit dem som värdelösa bidragstagare utan utsikt om att bli det minsta produktiva.
I motsats till alla fantastiska Svenskar då.

Det kostar mera att odla upp en inhemsk svensk från spermie och ägg än det kostar att utbilda en vuxen asylsökande till att komma i arbete.
Och vi behöver mera folk.
Invandringen är och kommer att vara vår räddning.
dscn0293_503dce5cddf2b33c0b00006a.jpg

Var har du citat som bekräftar möget du kommer med!

Skulle inte tro det, snarare du om inte satt dig in i frågan. Jag funderade inte så mycket kring detta innan men ju mer man studerar problematiken inser man att det inte alls är så enkelt som att: "bara tacka och ta emot" utan ett verkligt problem och i synnerhet på lång sikt för dessa länder. Det är heller inte det enda utan det finns en lång rad problem med dagens flyktingpolitik som knappast kan ses som särskilt human.
Då begriper jag inte vad du menar?

Menar du att vi inte ska ta emot flyktingar för att de är högutbildade? Är det inte superbt att de får komma hit och bli verksamma i sina yrken, fortbildas och utföra det som de kan? För att sedan vända tillbaka till sina hemländer med aktuell och uppdaterad kunskap?

Om vi lockar hit högutbildade från fredliga länder så är det en sak. Sverige gör ju värvningsresor i andra länder - skapligt framgångsrikt till coh med tror jag.

Men i nöd, krig, förföljelse - menar du verkligen att vi inte ska öppna landet för dem som flyr? Är det inte en vinst för hela världen om högutbildade också överlever, inte bara de lågutbildade?

Om de inte vill återvända utan stannar här så är det en annan, senare, problematik. Men i akutläget måste vi välkomna.

Nej de är exakt samma valuta.
Och kostnaderna blir det samma.

Inte vet jag.
Har jag svarat nu?
Annars så kan jag försöka mera.
Migrationsverket ska stå för kostnaderna tills asylmigranter o deras anhöriga är självgående.
Denna tunga post ska inte läggas på kommunernas soc. konton.

Jag förstår att du inte gillar tanken, för systemet skulle bli både genomskinligt o överskådligt.
Ja visst, inga citat som visat att du inte snackar skit hittils så...

:Dfast jag har ju förståelse för att det inte dyker upp citat, kan ju vara svårt att trolla fram. Det är mycket lättare att komma med anklagelser o lögnar:banana:

Då begriper jag inte vad du menar?

Menar du att vi inte ska ta emot flyktingar för att de är högutbildade? Är det inte superbt att de får komma hit och bli verksamma i sina yrken, fortbildas och utföra det som de kan? För att sedan vända tillbaka till sina hemländer med aktuell och uppdaterad kunskap?

Du förutsätter att dessa högutbildade kommer återvända till sina forna länder - ingen jag träffat har gjort det. De som återvänder är de som kommer hit i olika utbytesprogram, studenter, lärare och forskare, inte människor som sökt asyl och fått permanent uppehållstillstånd.

Men har du siffror eller annan information som visar annat så vill jag gärna veta, och har du rätt i att de återvänder så ändrar det såklart en del.

Var har du citat som bekräftar möget du kommer med!
Men det har jag ju gjort i ett tidigare inlägg.
2 st t.o.m.
Men här kommer ett till.
En invandring liknande den i USA som skapades av det totala vacuumet i extremt stora icke exploaterade områden går inte att jämföra med ett inflöde av svåranpassbara människor i ett land som har ett av världens mest tekniskt krävande industrier och där hjälparbetsplatser är extremt sällsynta.
Här så beskriver du asylsökande som hopplöst svåranpassningsbara.
Utan någon som helst möjlighet att någonsin bli en tillgång för samhället.

Du förutsätter att dessa högutbildade kommer återvända till sina forna länder - ingen jag träffat har gjort det. De som återvänder är de som kommer hit i olika utbytesprogram, studenter, lärare och forskare, inte människor som sökt asyl och fått permanent uppehållstillstånd.

Men har du siffror eller annan information som visar annat så vill jag gärna veta, och har du rätt i att de återvänder så ändrar det såklart en del.
Problemet är det land de lämnade för 10 år sedan inte är detsamma idag. De som flyttar tillbaka hamnar ofta i ett slags vacum där varken är(ex ) Chilenare eller Svenskar. Jag känner många som flytt/flyttat till nya hemländer och det är några få som återvänt och är nöjda.

Men det har jag ju gjort i ett tidigare inlägg.
2 st t.o.m.
Men här kommer ett till.

Här så beskriver du asylsökande som hopplöst svåranpassningsbara.
Utan någon som helst möjlighet att någonsin bli en tillgång för samhället.
Läs lite bättre mon ami!
Jag skrev inte Att asylsökande är hopplöst svåranpasningsbara. Jag skrev " inflöde av svåranpassbara människor" vilket inte är detsamma. Det betyder att de i gruppen asylsökande som inte har teoretiska eller praktiska kunskaper som är användningsbara i landet de kommer till får stora anpassningssvårigheter. Det begriper iof sig de flesta.
och ser det som en självklarhet.
Men var i den felreciterade texten du citerar finns det rasistiska?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka