Skälliga hundar = tokiga hundar?

Jag sa ju att vi prövat alla sätt!
Även citonhalsband!
Men den gången då min vovve behövde veterinär - vård så var det mina grannars hundar som flög på an utan anledning.
De har flyttat nu som tur är...

Är det en katt på gården så brukar jag ta ut vår hund i koppel och gå och jaga bort den ÄVEN fast ägarna sitter på andra sidan vägen och tittar på.
I bland får jag stå i från fönstret och skrika för att få bort dom.

Fast om du brukar hetsa dina hundar på grannens katter förstår jag att a) dina grannar inte tycker särskilt mycket om dina hundar och b) dina hundar skäller som tokiga när de får syn på en katt. Och om du själv ställer dig och skriker på katterna så uppfattar väl hundarna det som att du också skäller på dem, och att det följaktligen är ok att ställa sig och ge hals när man ser en katt.

Ta och gå på kurs med dina hundar och ta tillbaka ledarskapet, för just nu är det de som styr! Det är inte normalt beteende för en ranglåg hund att flyga på vilka hundar som helst.
Våran springer har aldrig anfallit själv, men har blivit anfallen, vilket gav följden dyr veterinär och lång konvalecent...
Om du tar tillbaka ledarskapet så ska du se att de slutar skälla i tid och otid. Utan bara skäller för att tala om för dig och sen är det upp till dig att fixa till det, dvs skita i att det kommer en katt på eran gård när hundarna är i närheten. Sen att det är ett otyg när katterna springer vind för våg är ett helt annat problem.

För det första så behöver jag inte hetsa min hund till att jaga bort katterna.
Jag behöver bara gå ut med honom i kopplet så sticker de illa kvickt.
Oftast går jag inte ut med hunden i kopplet för att jag hatar katter utan för att min hund ska få gå och hälsa och kanske därför sluta skälla.
Han har häslat flera gånger på katter nu och han bara viftar på svansen men ändå skäller han.
Sedan så brukar inte mina hundar stå och kolla när jag öppnar fönstret och skriker åt katterna.

Ja, snart skyller jag ärligt talat på rasen :D
Vi har ju provat allt men i går nådde vi en liten framgång :smirk:
Att kasta en nyckelknippa i golvet samtidigt när hundarna börjar skälla fungerade utmärkt :idea:
Det slutade med att han blev helt tyst :)

Det är inte direkt mina hundar utan mammas.
Hon är den som står högst i rang, sedan kommer pappa och sedan kommer jag och sist hundarna.
Jag lovar, mamma har ett bra grepp om ledarskapet.
De har respekt för henne.
Ingen av hundarna vågar ta mat som ramlat ner på golvet utan hennes tillåtelse.
Ingen av hundarna rör sin mat utan tillåtelse.
Ingen av hundarna vågar morra eller visa tänderna åt henne.
Säger hon åt hundarna att vara tysta så blir de tysta, för ett tag.
Men sedan börjar de i gen, men ledarskapet är det inget fel på.

Det kanske isådana fall är först din mamma, sen hundarna och sen ni andra? För står du över i rang så ska de lyda dig lika bra...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 014
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
940
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 923
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar