Skälliga hundar = tokiga hundar?

Q

Queen

Bara för att våra hundar skäller om det går någon förbi eller om de ser en katt så påstår våra grannar att våra hundar är "tokiga" (hörde det av en kompis).
Ändå har de egna hundar...
Kan inte veta mycket om hundar *suck*
Min kompis hade hittat en lös hund och frågade om det var deras (mina grannars) men de sa nej och sa "men det finns visst några tokiga hundar som skäller hela tiden där nere".
Ha ha, tönt!

Det kanske bara är ett uttryck, bara för de är trötta på att höra på era skälliga hundar.
Jag skulle heller inte vilja ha grannar som har hundar som skäller i tid och otid, även fast jag har hundar själv.

Jag kan säga en sak som "granne" till skälliga hundar att det är drygt som tusan...

Fast dom ena säger iaf åt sina medan dom över gatan bara sitter och glor när dom skäller som tusen (båda husen har taxar, dom ena 2 och den andra 3)

Tänk dig deras synvinkel med att höra hundar skällande hela dagarna...

Har dina grannar hundar av rasen Basenji (rasen som inte kan skälla riktigt)?
Skäller aldrig deras hundar...

Att hundar skäller när någon går förbi är acceptabelt helt klart, sen får det väl oxå vara med måtta... :)

Hundar som skäller i tid och otid är en annan femma...

Har en eng. setter och han skäller väldigt sällan.
Visst är vissa raser mer benägna att skälla men mkt beror på uppfostran.
Han har aldrig fått skälla i tid och otid och gör därför inte det...

Dom hundarna jag skrev om hörs över två områden och skäller bara (vad jag vet) när andra hundar går förbi men det räcker gott och väl

vi har också hundar (eller de är bara en av dem)som skäller när folk och andra djur går förbi, jag förstår mycket väl om grannarna blir irreterade (nu har dem inte sagt nåt men iaf) jag blir själv väldigt irreterad på dem.

Hundar som skäller nästan jämt är jobbigt, men hundar som "bara" skäller när någon går förbi gör inget för min del.
OM det nu inte är en väldigt trafikerad gata av fotgängare... :smirk: då kan det bli tröttsamt.

Har man hundar som skäller jämt tycker jag man ska försöka lösa det på nå vis.Speciellt om man bor i tätbebyggt område. Träning, aktivering vad som nu kan tänkas hjälpa.
Bor inte så själv men hör grannens hundar när dom sitt i hundgården.
Då jag har hundar själv har jag överseende med det då jag vet hur det kan vara... :crazy:

Nu är inte detta just till dig :)

Mina hundar får varna att någon kommer eller går på vägen, mer accepterar jag inte. Ett par skällande sen ska det vara bra.
Låter man en hund skälla i tid och otid så blir det svårt att få bort det. Vilket många tyvärr låter sina hundar göra bara för det går förbi folk. Och låter det fortgå, varför inte gå ut och säga till hunden, eller kalla den till sig....

De får skylla sig själva!
Det är oftast grannarnas katter som är på våran gård och hundarna hatar det och skäller!
Eftersom alla våra grannar har katt så blir det en hel del katter också och därför blir det en del skällande.
Det är ingen trafikerad gata utan på landet men ovanligt mycket folk som går förbi ändå.
Som alla vet så är dvärgschnauzer en ettrig ras och svåra att få tyst på och väldigt envisa också.
Och rasen Riesenschnauzer är väldigt vaktig av sig och även han är svår att få tyst på.
Det gååårrr inte att få tyst på dom.
Tro mig, vi har provat med allt.
Spruta vatten på dom när dom skäller, tagit in dom när dom skäller, sätta dom rejält på plats när dom skäller, sagt åt dom att vara tysta och berömt när dom gjort som man sagt.

Jo, men har dom sina jävla katter springandes på våran tomt så får dom vara beredd med en del skällande.
Det är till 99% katterna som får dom att skälla!
Hela gården brukar ju vara fvull av katter i bland som pissar, skiter å håller på.
DET är jävlit dryg.

De skäller om de ser en katt och i bland om det gåre någon förbi.
De skäller aldrig utan anledning.

Vår ena hund skällde inte förens han var 3 år gammal tror jag.
Från valp till vuxen hade vi aldrig hört en knyst från honom och trodde att han var stum *ha ha*
Kanske var det när han kom på att han kunde skälla som han tyckte det var så kul och fortsätter, ha ha.
Den lilla hakar ju på den stora och det är ju just en bra förebild...

Jo, men jag säger som jag sagt förut.
Ska de ha sina katter springandes lösa på min tomt kan dom räkna med skällande.
När vi sedan ringar in gården så att de kan vara lösa så får de nog räkna med en eller annan död katt också.
Då blir det nog lite tystare på dom.

Ja precis!
Så tycker jag med, några skall sen räcker det.
Har bara lite svårt att få gamlingen att förstå att jag hört honom efter några skall... :smirk:
Den yngre däremot är väldigt tystlåten som tur är.

En sak har jag funderat på...
Varför bryr dom sej inte om postbilen, men när våran bil kommer hem så ska det skällas. Jag menar, bägge bilarna stannar ju på gården och våran bil vet jag ju dom känn...

Kan du inte säga till kattägarna att hålla reda på sina katter bättre INNAN du ringar in gården...
Bara så inte de stackars katterna som inte vet bättre får en otrevlig överaskning... :(

De får skylla sig själva!
Det är oftast grannarnas katter som är på våran gård och hundarna hatar det och skäller!
Eftersom alla våra grannar har katt så blir det en hel del katter också och därför blir det en del skällande.
Det är ingen trafikerad gata utan på landet men ovanligt mycket folk som går förbi ändå.
Som alla vet så är dvärgschnauzer en ettrig ras och svåra att få tyst på och väldigt envisa också.
Och rasen Riesenschnauzer är väldigt vaktig av sig och även han är svår att få tyst på.
Det gååårrr inte att få tyst på dom.
Tro mig, vi har provat med allt.
Spruta vatten på dom när dom skäller, tagit in dom när dom skäller, sätta dom rejält på plats när dom skäller, sagt åt dom att vara tysta och berömt när dom gjort som man sagt.

Jag har en schnauzer, och henne går det att få tyst på.

Då är du lyckligt lottad!
Nä, men många dvärgar jag träffat är väldigt ettriga faktiskt.
Men min hund är värst!
Han flyger på hundar som är tre gånger så stor som han och är så jävla tuff.
Även fast han har varit hos vetten med dropp,pennecelin,smärtstillande och antibiotika p.g.a. att tre hundar flygit på honom så är han lika tuff som förut.
Jag älskar den hunden...

Min ena granne brukar gå och hämta katten när den ligger och rullar i landet eller liknande, men det skiter dom andra i.
De borde väl märka att jag är trött på deras katter som ständigt springer runt på min gård.
En gång låg vi och sov i tält då en katt kommer och flyger på tältet.
Helt otroligt att man inte ens ska få sova i fred!
Är det en katt på gården så brukar jag ta ut vår hund i koppel och gå och jaga bort den ÄVEN fast ägarna sitter på andra sidan vägen och tittar på.
I bland får jag stå i från fönstret och skrika för att få bort dom.
Jag blir tokig.
Jag är väl lite som en hund, det får gärna vara katter på vägen eller nått men kommer de in på mitt revir...

det låter ju inte bra att han hamnar i slagsmål. jag tycker att jag har STORA problem med min tik och då har varken hon eller hennes offer behövt söka vet vård.

kan du inte lära dom att vara tysta så kanske citronhalsband är ett alternativ. jag hade blivit vansinnig om grannens hundar skällt jämt och ständigt.

Tokig - nej.
Ouppfostrad - ja.

Jag blir irriterad när jag hör hundar skälla, finns ingen anledning. Får en enorm lust att rycka loss stämbanden på skällande hundar.

Hundar som tystnar omedelbart på uppmaning från ägaren är ok....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 014
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
940
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 923
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd