skäller vid hundmöte

A

Annapanna

Min herdehundskille på 12 veckor har plötsligt börjat skälla på andra hundar när han är kopplad. Är han lös sitter han mest och tittar och vill fram men under ett par dagar nu när han vart kopplad (i närheten av väg) så hart han skällt ordentligt. Någon som har ett tips på hur man på bästa sätt hanterar detta? Han har aldrig blivit skrämd av någon hund och de han fått busa med har han gått bra ihop med, mestadels bekantas vovvar men även en grannvalp. Han är ju van att mest gå lös, kan det vara det att han känner sig fast och trängd i koppel? Några tips?

Sv: skäller vid hundmöte

Avled honom innan han börjar skälla. Antingen genom godis, godissök eller leksak.

Sv: skäller vid hundmöte

jo jag får försöka hinna först, får stoppa fickorna fulla med korvbitar eller nåt....

Liknande trådar

Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: Stergo
·
Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som...
2
Svar
23
· Visningar
3 043
Senast: sanmatte
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 497
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 670
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka