Skall vi byta hundar med varann?

Sv: Skall vi byta hundar med varann?

Skäggisen är i alla fall väldigt söt. Min vrålapa är ögonlös numera. För långt för att ögonen skall synas och för kort för att sättas upp. Och inga ögonbryn.

Jag kan tänka mig byta 2 mot 1!

Den ena är en röd gnagare, som förstör allt i sin väg. Förutom att helt ogenerat äta upp inredningen framför ägaren ögon kan hon dessutom helt ohämmat "råka" fastna i diverse kläder. Som man har på sig! När djuret väl fastnat är det ett helvete att få loss denna, något som absolut inte fungerar är att försöka hålla emot för att inte bli av med tröjan/byxorna. Då blir gnagaren helt vild och sliter ännu mer.

Gnagaren är annars lydig och trevlig. Men ibland måste energin bara ut. Hon kan dessutom inte hälsa helt civiliserat. Däremot är den röda barnsäker. Dvs hon bits inte för att hon är arg eller rädd. Men välter barn, attackpussar samt drar i kläderna. Den som tar till sig denna bör ha en reaktionsförmåga som en reptil.

Den andre är en stor svart Mogwai. Han har alldeles för långa ben för sin taniga kropp. Dessutom ser han otroligt dum ut i sina vingmutteröron. Förutom detta fäller han något kopiöst. Och du som tar dig an denna kan glömma att borsta av honom någon päls, för det är som att hälla vatten på en Mogwai. Men han har andra trevliga kvalitéer. Exempelvis så behöver du aldrig oroa dig för att ha glömt mat på bänkar eller bord. Då försvinner det illa kvickt. Skulle du mot all förmodan vilja ha det tillbaka, glöm det. Du får helt enkelt tänka dig för nästa gång du lägger något ätbart på räckbar höjd. (Mogwai är 70 cm hög och blir drygt 2 meter lång på två ben = den når överallt.)

De goda sidorna denna har är att du inte behöver umgås med vänner. Han är din vän, du är hans bitch. Det är så han vill ha det och så det måste vara. Annars har du en toppenbra egenutnämnd vakthund som älskar att sova i sängen. Men ligg still annars... ;)

Vad vill jag ha då? Jag önskar mig en aktivitet som en malle, ett utseende som en Siberian Husky (men som inte flåsar och är varm). En lydig hund som gör allt jag säger utan att babbla emot. En hund som älskar katter och som inte stjäl mat.

Utmaningar är roligt :) Och vi har ju tanter här som fostrar.

Måste berätta.. Vi har haft ett monster här några dagar när matte behövde avlastning :angel: En tuff tjej som inte ger sig om det tjafsas. Jo, om det kommer en hundtant :D
Denna tjej är iallafall väldigt vaktande när henne matte är med och flyger på alla som kommer i närheten. I går när matte skulle hämta hulliganen så går då en av tanterna fram till matten för hälsa, hoppar upp i knät och är allmänt kelig.
Nedanför sitter den sk tuffa tjejen och inser att här är en av tanterna, är bara att gilla läget. Inte ett ljud, inte en endaste tendens till att vakta matte. Bara inse att nu är jag i underläga när tanten är här.
Var faktiskt riktigt roligt och se hennes reaktion när hon isåg att här gäller det att hålla sig i skinnet :rofl:

Lite OT, men som sagt. Ett svart monster kanske skulle träffa mina tanter, väldigt bra tanter som uppfostrar på ett vettigt sätt :love:
Så behövs avlastning...du vet vart vi finns. Men nu är det ju bara en mops kvar här, och den vill vi behålla själva. Och mopsar har inte alltid 4 ben i varje hörn :angel:

Jycken är 9 år,och jag njuter av att vara ägare till denna hund när jag ser dom som har valpar,ja jag njuter varenda sekund..

Tänk att kunna ta med sig en hund hem till någon och kunna lämna det hemmet utan att det ser ut som en tromb gått fram..

Eller att komma hem från jobbet och se att man kan sitta på en köksstol,utan att det blivit en gungstol under tiden..

Eller att trasmattan som farmor gjorde för 81 år sen fortfarnade ligger på golvet,och inte dragen runt hela huset,och har i farten dragit med sig det mesta i inventarier..förresten mattan, var 303 meter lång..

Eller att vara ute och promenera i koppel,snyggt och fint,och inte att det ser ut som Lena Furberg när hon lägger blodspår..

Eller,Ahhhhhhh,jag glömde soppåsen på golvet,och den står där orörd,och inte ligger utspridd över golvet som björshults soptipp..

Nä..ju mer jag tänker på det,så NEEEEEEEEEEEEEJ jag är inte intresserad av byte!

Jycken är 9 år,och jag njuter av att vara ägare till denna hund när jag ser dom som har valpar,ja jag njuter varenda sekund..

Tänk att kunna ta med sig en hund hem till någon och kunna lämna det hemmet utan att det ser ut som en tromb gått fram..

Eller att komma hem från jobbet och se att man kan sitta på en köksstol,utan att det blivit en gungstol under tiden..

Eller att trasmattan som farmor gjorde för 81 år sen fortfarnade ligger på golvet,och inte dragen runt hela huset,och har i farten dragit med sig det mesta i inventarier..förresten mattan, var 303 meter lång..

Eller att vara ute och promenera i koppel,snyggt och fint,och inte att det ser ut som Lena Furberg när hon lägger blodspår..

Eller,Ahhhhhhh,jag glömde soppåsen på golvet,och den står där orörd,och inte ligger utspridd över golvet som björshults soptipp..

Nä..ju mer jag tänker på det,så NEEEEEEEEEEEEEJ jag är inte intresserad av byte!

Har du tänkt på att du kanske kommer skaffa valp igen nån gång? :angel:
Så när denna tråden "dör" lär du nog väcka den till liv igen :D

Valp..nä..inte om hunden får bestämma..
Först gräver man..
Sen lägger man ner det man vill bli av med..:D
24138723.jpg

24138873.jpg

Haha :D

Valpar göre sig icke besvär med andra ord. :)

Din hund har i alla fall ett klart syfte med sitt grävande. Vår ligist gräver bara för att det är roligt, och ju djupare, ju roligare! Att sedan han som klipper gräsmattan snnubblar i hålen och säger fula ord, gör bara situationen ännu roligare.

Ett hål har dock blivit grävt med ett syfte, och det var för att begrava dv.schnauzerns fina keramikskål. :crazy: Han skulle tydligen inte ha mat om hon fick bestämma. Oj vad vi letade efter skålen innan vi såg en liten bit av den sticka upp under den stora vinbärsbusken. Hon hade inte hunnit täcka så väl och blev väl avbruten...

Dv.schnauzern tycker att hon kan åka till Escodobe, säger han, men han vill hellre ha en mopsflicka i huset än en gammal sunkig rottweiler... ;)

Så vad sägs om att min ligist kommer till Esco som gängkompis till vrålapan och Granas enda mops kommer hit och så kan Generalen ta rottisen som "gosedjur" och ehh.... vem vill ha Generalens boxer???

öhh... :o

Jag får nog tänka om lite... Movi, din riesenschnauzer är säkert åtråvärd, så håll hårt i kopplet. :cool:

Ja,men ska min hund ta emot andra hundar,för ett besök på stubben,så får dom jobba lite också..

Öhhh,men gräv på nu,vi har inte hela dagen på oss..

jaja,jag försöker,men jag är ju så liten..stressa inte..gropen duger,jag lägger mig ner nu..

24138747.jpg

Hade Grana kunnat tänka sig att ge sin avatarbild i levande format i utbyte mot en seg och omotiverad Nobs hane?

Tänk vad bra det hade varit för dig, inga trimmningar och mat i skägget bara hårtussar i hörnen och inkallningstragglande. Grana håller säkert på att längta ihjäl sig efter att få peppa en hund till max så att man kan ta sig igenom en 10m fotgående?

Hoppas!:bump:

Du behöver en jaktgolden. :angel:
---------------------------------

Jag har inget alls att klaga på, får jag tråkigt återkommer jag och erbjuder tillfälligt hem för en ligist. :D

*KL*
Jag älskar att läsa dessa trådar......Noterar takcsamt att jag aldrig sett röken av dessa ofog era hundar hittat på.
Älskade jycken var född till gentleman. (Är inte alla dvärgschnauzerhanar det?)
Så jag kan bara konstatera att jag varit lyckligt ovetande om hur livet med hund kan vara......

Rie
saknar sin gentlemannahund

:rofl::rofl:
Du kan få låna Nova i utbyte mot din gentleman :laugh: Då kommer du garanterat ha att göra! Hon kommer ha lajbans med din svarta fara!Och så kan ju jag passa på å tillverka lite valpar här hemma :idea: Inte rätt färger men spelar roll :angel:

Jag skulle gärna låna movis Viva :love: Men det vet du ju redan, att jag är kär i henne!
Och Granas flockförstörare skulle jag också gärna ha här ett tag! Vi kunde bytt, du kunde fått Nova så kunde jag fått henne ;)

Skäggisar i olika storlekar är det enda som duger här om ni inte har nåt väldigt bra att komma med...

kl

Vi kan också fostra skäggisar,så vi kan ta emot,men tyvärr,jag har inget att byta med,vill ju ha min partner kvar..ja,hunden alltså..den vill jag ha kvar..men min andra partner är lite stubbig ibland..och lite svart i hår och skägg,med inslag av grått,så vi kan ju klassa det som svart och silver..:idea:

Jag kan ta Priffes huligan, men kan enbart erbjuda en Lisebergskanin i utbyte. Mycket billig i drift, fäller inte och är vackert grön. Kan bara ett enda kommando (plats) men det är stenhårt befäst.

Schäfern här hemma kan eventuellt tänkas bytas mot en välstammad, förig sportschäfer med ordentliga bett.

*KL*

Okay, jag sa ju att jag skulle återkomma senare! ;)

Bytes eller bortskänkes: 18 månader spinkig och högbent golden retriver (eller ja, kalla henne saluki om ni vill..).
Charmig hund som gillar människor i alla åldrar och faktiskt börjar förstå att man inte ska välta omkull alla. Kan slå knut på sig själv för att få ett grässtrå som belöning om man tränar, men orkar inte träna så långa stunder, annars kan hon de flesta moment till lydnadsklass 1 nästan okay, älskar agility och går jättefint i koppel (oftast..). Hon älskar vatten och ha saker i munnen (därav "smal golden"). Dessutom är hon otroligt kelig, kattvan och fungerar utmärkt med vilka hundar som helst. Hon hårar inte överdrivet mycket och luktar inte hund ens när hon är blöt.

För att undvika att bli en tråkig hund har hon tagit sig an den beundransvärda uppgiften att vara smått opålitlig i vissa situationer. Du lämnade henne i två timmar igår och hon bara sov? Grattis, idag kanske du inte ens kan ta en dusch utan att hon äter upp halva hemmet.
Hon kom fint på inkallning tidigare idag? Underbart, men räkna inte med att hon alltid gör det. Att hon mycket väl vet vad "gå och lägg dig" betyder, innebär inte att hon gör det när du säger det åt henne.

Du kommer aldrig behöva städa upp matrester, städa diskbänkar eller dammsuga, för sådant försvinner ner i små salukimagar (tillsammans med pennor, klädrullar, lite tapeter, bordshörn eller vad som helst som är inom vettigt avstånd från hundmun men utom synhåll för människa).

Om hon inte bortskänkes utan byts ut så önskas vilken hund som helst bara den inte tuggar sönder allt, går att lämna i alla fall 45 minuter utan problem och fungerar med andra hundar. :p

Vad vill jag ha då? Jag önskar mig en aktivitet som en malle, ett utseende som en Siberian Husky (men som inte flåsar och är varm). En lydig hund som gör allt jag säger utan att babbla emot. En hund som älskar katter och som inte stjäl mat.

Jag har en som passar asbra på din beskrivning :D + att jag vill ha malle, så vi kan byta :idea:

Jag byter gärna bort en halvgalen ferrari, även kallad Röda faran med nio liv. På strikt koppeldiet, och med en nos i allas ansikte så fort någon behagar röra sig. "NU hittar de nog på något" , attackpussar allt och alla, 27kg som tror han är katt. :crazy: Han besitter även en förkärlek för riktiga bitchar, både inom hund och kattvärlden då.
DSC_0263.jpg

DSC_0272.jpg

5.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka