Skall vi byta hundar med varann?

Sv: Skall vi byta hundar med varann?

Till någon som gillar ...tja.. snakrande hund, som gärna sitter i knä. (Läs sätter sig där vare sig folk vill elelr inte, sätter sig då folk längre bort elelr högre upp, så hoppar man helt enkelt..) :D Bra uppfostrare som gillar att sova :D
Diverse2261.jpg

Diverse2269.jpg

Till någon som gillar ...tja.. snakrande hund, som gärna sitter i knä. (Läs sätter sig där vare sig folk vill elelr inte, sätter sig då folk längre bort elelr högre upp, så hoppar man helt enkelt..) :D Bra uppfostrare som gillar att sova :D
Diverse2261.jpg

Diverse2269.jpg

Ge mig! Du kan få min unghund i utbyte, hon är också sänghund, men en pigg sådan :p

Ge mig! Du kan få min unghund i utbyte, hon är också sänghund, men en pigg sådan :p

Får tillägga att hon är en mycket bra skadedjursbekämpare! Katterna har låtit henne ta över jobbet, toppen likosm, bli serverad färsk mat utan att behöva lyfta en fena. Orm är dock inte en delikatess enligt dem.

Jag satt och funderade ett tag och kom på att jag skulle nog kunna tänka mig byta ut schäfern. Börjar bli en aningens trött på honom. Så jag byter honom gärna mot en bra tävlingshund som redan är uppflyttad ur appellklass (för den är jag själv trött på nu efter ett ex antal tävlingar med max poäng 223,25 poäng ;))

Så kom med förslag! :D

Pfft! JAG ska ha Tulla! Hon hade passat mig perfekt nu i höstrusket. Idag är jag nämligen inte alls sugen på att vara hundägare. Mer tullaägare!

YorkWann, du tar väl mina två snälla, fogliga och lydiga hundar mot din Tulla.. Väl?:angel:

Kan komma hit på stuberten. Har tyvärr inget i utbyte då jag är löjligt nöjd med min hund för tillfället ( :eek: ) Men de skulle trivas utmärkt ihop :rofl:

10223_146242416155_589361155_3300064_5516666_n.jpg

Pfft! JAG ska ha Tulla! Hon hade passat mig perfekt nu i höstrusket. Idag är jag nämligen inte alls sugen på att vara hundägare. Mer tullaägare!

YorkWann, du tar väl mina två snälla, fogliga och lydiga hundar mot din Tulla.. Väl?:angel:

*host* tjaaa..... en halvtimma kanske...? :cool:

:angel:

Edit; Hundjäkeln skulle inte med ALLS ut idag... det regnar ju ute...det gör det inte inne.... :p Fast å andra sidan är hon ganska behändig sånna här dagar :D

Hade Grana kunnat tänka sig att ge sin avatarbild i levande format i utbyte mot en seg och omotiverad Nobs hane?

Tänk vad bra det hade varit för dig, inga trimmningar och mat i skägget bara hårtussar i hörnen och inkallningstragglande. Grana håller säkert på att längta ihjäl sig efter att få peppa en hund till max så att man kan ta sig igenom en 10m fotgående?

Hoppas!:bump:

Men henne kan jag bara inte byta bort :love: Hon är absolut en av de trevligaste hundar jag haft.
Men hon kanske kan lära din hund fot, fast det kan hon inte själv :angel:

Edit; Hundjäkeln skulle inte med ALLS ut idag... det regnar ju ute...det gör det inte inne.... :p Fast å andra sidan är hon ganska behändig sånna här dagar :D

Som min gammeldam :p Jag får med henne ut om jag tar på täcke, men kissa vägrar hon. (Hon har nu inte kissat sen 10-tiden i morse men sover på sängen med unghunden och ser tokigt nöjd ut :crazy:)

Jag kan ta Priffes huligan, men kan enbart erbjuda en Lisebergskanin i utbyte. Mycket billig i drift, fäller inte och är vackert grön. Kan bara ett enda kommando (plats) men det är stenhårt befäst.

Schäfern här hemma kan eventuellt tänkas bytas mot en välstammad, förig sportschäfer med ordentliga bett.

Tackar för erbjudandet. *noterar* Ett stycke L i s e b e r gs... kaniiiin. Punkt.

Jättebra deal! Jag kommer garanterat få 10:a på platsliggningen nu då, i Lyd I? :D

Huligan till J a d z iiii a. *skriver* Iiiingen ångervecka. :cool:

Haha, åh, Arwen är ju så jäkla SÖT på de där bilderna! :D

Jag har (för första gången i världshistorien?) ingenting att byta ut. Återkommer någon dag när jag är trött och unghunden pigg :p

Men du kan inte tänka dig att hyra ut dina hundar som gaseller att öva på för jaktlaget? Är de tillräckligt onyktra kanske du både kan göra dig en hacka och ha hundarna i livet?! ;)

Jag menar, bara så att du är lite med på bytesdealen på ett hörn? :D

Hur går det för Generalen förresten? Får hon något napp någonstans?!

(Psst! Generalen! Jag lade beslag på lisebergskaninen och kommer få 10:or både på platsliggning och sittande i grupp. Om du är snäll kan du få låna den på någon tävling någongång. ;) )

Skäggisen är i alla fall väldigt söt. Min vrålapa är ögonlös numera. För långt för att ögonen skall synas och för kort för att sättas upp. Och inga ögonbryn.

Men är han inte lite mer ödmjuk med något försämrad syn? Du kanske kan bli av med honom, trots allt, menar jag?

Men du kan inte tänka dig att hyra ut dina hundar som gaseller att öva på för jaktlaget? Är de tillräckligt onyktra kanske du både kan göra dig en hacka och ha hundarna i livet?! ;)

Jag menar, bara så att du är lite med på bytesdealen på ett hörn? :D

Haha, jag kan låna ut den unga i alla fall, och bara jägarna är liite onyktra blir det nog svårt att skjuta en ganska liten varelse som springer förjääävligt snabbt och är allmänt störd (alltså, min dåre är snabb även för att vara saluki.. Hon har aldrig blivit omsprungen av en enda saluki hon sprungit med, visserligen bara när hon lekt, men ändå :p)

Jag önskar mig en aktivitet som en malle, ett utseende som en Siberian Husky (men som inte flåsar och är varm). En lydig hund som gör allt jag säger utan att babbla emot. En hund som älskar katter och som inte stjäl mat.

Du vill ha en Molly :idea:

Molly_2_2.jpg_vand.jpg

100_0893.jpg

Pgolvet.jpg

Hur går det för Generalen förresten? Får hon något napp någonstans?!

(Psst! Generalen! Jag lade beslag på lisebergskaninen och kommer få 10:or både på platsliggning och sittande i grupp. Om du är snäll kan du få låna den på någon tävling någongång. ;) )

Haha, schyrrans! :D
Jag tycker det går segt det här. Får nog göra lite mer reklam... hmm. Eller så är människorna här allmänt knäppa, alla vill väl ha en dår-boxer i sitt hus? :confused:

Diverse2261.jpg

Diverse2269.jpg

PAX! Funkar utmärkt till min gammelman, som inte heller gör annat än att sova. De blir nog ett perfekt radarpar.

Nå, vad säger du? Ett styck dår-boxer mot ett styck sovande golvmopp? Komsi komsi... :devil:

Min sänghund är bara sänghund på nätterna och när sängen är tom på dagarna, annars är hon en tokenergisk galenpanna som vill ut på äventyr hela tiden, sådetså! Hon är jättecharmig. Titta bara, vem kan motstå det här:
GetAttachment.aspx.jpg

DSC_2635%20copy.jpg

skog.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka