Skall jag låta ultraljuda mitt sto imorgon?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
P

pialotta

I morgon är det 23e dagen sen hon seminerades. (för andra gången i år)Jag har inte haft tid att kolla henne tidigare, bör jag åka i morgon måndag eller kan jag lika gärna vänta så att man ser tydligt?
Om jag åker i morgon kan hon troligen insemineras om hon är i brunst, men är det inte för sent på säsongen nu?
Föl fött slutet juli låter så ynkligt.
Bättre att vänta till tidig brunst nästa år, eller hur?

jag såg mitt stos bebis redan dag 17 så kolla du henne...det e inte för sent med ett föl som kommer i slutet av juli mitt sto skulle haft 3 aug..men den har inte kommit än..det ända e ju att man vill ha dem tidigt för ens egen skull tror jag..finns många föl som föds mitt i vintern..lycka till

Jag tycker också att du ska ultraljuda så du vet om hon är dräktig eller ej. Så småningom är det ju bra att veta med tanke på arbete och foder.

ja, jo, jag hade allt tänkt att göra UL ändå, klart att jag måste veta så snart som möjligt... Det är en dum dag, bara, men jag åker ialla fall. och om hon har ett fint ägg så "kör" jag en gång till, annars får det va - om hon inte är dräktig förstås...

gomorron alla,
hon är dräktig! Så det var bra att jag åkte i morse för nu har jag en hel måndag att vara jätteglad på!
:bump:

Gratulerar! :)

Själv får jag vänta till 21/9 innan jag kollar mitt nya sto (= dag 42). Hon blev ju dräktig tidig men resorberade och sen har brunsterna strulat. Chansen att hon är dräktig är väl inte så stor, så det är inte lönt att kolla före dag 42. Och är hon dräktig då så borde det åtminstone hålla!

ja, tänk att det gick, trots allt! So far so good. Nu är det min tur att hålla tummen för dig!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar