QueenLilith
Trådstartare
Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är trevliga, men dom får inte lunch i hagen så min häst har haft problem med magsår. Dom går i gräshage så det funkar-ish när det inte är snö ute. Men vid snö kommer problemen direkt och jag märker det på henne på en gång. Det har gett mig massor av bekymmer och sömnfria nätter vart jag då har åkt från jobbet på lunchen och då har hon fått gå i en liten hage själv för att få lunch. Vilket hon inte alls trivs med och det löser inte riktigt problemet. Så vad skall jag göra? Dom andra stallen vi har testat har varit värre än detta, med psykisk terror eller utan el i stängsel etc. Folket i detta stallet är trevliga, men en av hagkompisarna har bestämt sig för att dom inte skall ha lunch i hagen. Hästarna som går i andra hagar får lunch gett av stallägaren. (Vid behov som jag har sett det)
En som stod i stallet flyttade sin häst pronto för inte så länge sen då hästen fick kolik. Veterinären som inte såg hästen menade detta kunna vara pga möjligt hö. Dock har jag inte sett mögel på höet, utan en bal som blev kastat. Men där finns jäst prickar på det.
Hur fasiken skall man göra? Jag har letat en del, men dom flesta verkar inte annonsera ut platser även fast det är ganska häst tät område. Ditt stallkompis flyttade är inget alternativ för oss då dom går ute 4 timmar per dag där.
Skriver väl mest för att skriva av mig då jag känner mig jäkligt uppgiven över konstant bekymmer över min hästs mående. Och tänker då även på hösilage kvalitén om det kan ge problem på sikt med.
En som stod i stallet flyttade sin häst pronto för inte så länge sen då hästen fick kolik. Veterinären som inte såg hästen menade detta kunna vara pga möjligt hö. Dock har jag inte sett mögel på höet, utan en bal som blev kastat. Men där finns jäst prickar på det.
Hur fasiken skall man göra? Jag har letat en del, men dom flesta verkar inte annonsera ut platser även fast det är ganska häst tät område. Ditt stallkompis flyttade är inget alternativ för oss då dom går ute 4 timmar per dag där.
Skriver väl mest för att skriva av mig då jag känner mig jäkligt uppgiven över konstant bekymmer över min hästs mående. Och tänker då även på hösilage kvalitén om det kan ge problem på sikt med.