Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: skall äggen tvättast innan dom läggs i maskinen?
okej det är lite lersmuts av nåt slag på några av äggen. Dom har legat i maskinen i en vecka nu.. de var först nu som de slog mig att ja kanske skulle tvätta av dom.. Men kan man nu försiktigt torka bort den värsta smutsen trots att dom legat i en vecka redan?
Alltså, på den tiden jag maskinkläckte så har jag aldrig under pågående ruvning tvättat av ägg med virkon, så där vet jag inte.
Däremot, och det var ju egentligen grundfrågan, så kan man under pågående ruvning utan problem försiktigt tvätta ägg med vatten. Men nu verkar du kanske ha fått in någon smitta? och då blir det antagligen annorlunda.
Maskinen städade jag ur före o efter säsong, den var stor så jag lade in varje vecka.
Sv: skall äggen tvättast innan dom läggs i maskinen?
jag vet ej om jag har någon smitta hos dom, då mina kycklingar som jag har har någon form av sjukdom.. vilken vet jag ej än men blir de fler som trillar av pinnen så skall ja skicka in till sva för obduktion. Jag har ju hållt i dessa äggen som jag har i maskinen och då är ja orolig att dom också blir sjuka... därflr undrade jag om ja kan decinfinsera dom nu efter en vecka?
Hästhantering Ett kort instick när det gäller PPID och fång. Det är inte alla hästar med PPID som blir fångkänsliga. En del blir tydligt fångkänsliga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.