Skaljacka?

YorkWann

Trådstartare
Vad har ni för skaljacka i vår?

Letar efter en som inte är för bylsig, mer figursydd, bra vattentäthet med BRA andasförmåga. Behöver inte ha massa fickor (har väst på när vi tränar) Kollat haglöfs och revolution race, men inte riktigt hittat någon jag gillar...

Bra vattentäthet och bra andasfunktion brukar tyvärr sällan gå hand i hand..

Har du kollat på Bergans jackor? Tycker att de har flera fina :) jag har deras Nordmarka W Anorak, som jag är jättenöjd med. Den är inte vattentät, men står emot vatten och andas bra. Blir man ändå varm kan man öppna dragkedjan i vänstersidan, i armhålan.

Är det hällregn har jag en längre anorak som går ner nästan till knäna från Swazi, alternativt en lång regnkappa från Craft där jag tror att modellen heter Urban.

Långa jackor/anoraks är underskattade, man håller sig betydligt torrare när jackan går halvvägs ner på låren :)

Jag har en regnjacka från north face. Står emot vatten riktigt bra! Kan vara ute flera timmar i ihållande regn, tycker att andasförmågan är bra. Sitter figursytt som jag vill ha det och är inte allt för dyr, tror jag betalade ca 800-900kr.

Jag tipsar om golfregnkläder! Gjorda för att klara timmar i hällregn på människor som är rör sig (golf kan vara mer fysiskt än vad man tror).

Nackdel är dock att de sällan har huvor ifall man vill ha det. Jag har ett regnställ från Abacus som jag cyklar i. Mjuka, andas jättebra och har hittills hållit för allt.

Älskade min från Haglöfs, använde den året om i flera år. Var smidig och figursydd så upplevdes aldrig klumpig samtidigt som jag lika smidigt kunde ha en foderjacka under utan att det påverkade bekvämligheten. Tyvärr gav dragkedjan upp till sist.

Jag är inte mycket för skaljackor, men har en regnjacka från Bergans som är helt suverän. De flesta av mina jackor är därifrån, beror mycket på att jag tycker att andra jackor är för tighta runt axlar och för stora i midjan. Deras sitter i princip alltid bra på mig.

Älskade min från Haglöfs, använde den året om i flera år. Var smidig och figursydd så upplevdes aldrig klumpig samtidigt som jag lika smidigt kunde ha en foderjacka under utan att det påverkade bekvämligheten. Tyvärr gav dragkedjan upp till sist.
vilken modell hade du?

Jag är inte mycket för skaljackor, men har en regnjacka från Bergans som är helt suverän. De flesta av mina jackor är därifrån, beror mycket på att jag tycker att andra jackor är för tighta runt axlar och för stora i midjan. Deras sitter i princip alltid bra på mig.
Vet du vad modellen heter?

Kollade och den heter Letto! Står som "3 lagers skaljacka" på Bergans hemsida, men ja, jag räknar den som regnjacka :p
Vet du om Bergans är lätt att göra returer till? För nu hittade jag några modeller där som såg bra ut :)
hittade även en haglöfs nu, samt en modell från Arrak, som såg bra ut..

Några erfarenheter från Arrak?

Vet du om Bergans är lätt att göra returer till? För nu hittade jag några modeller där som såg bra ut :)
hittade även en haglöfs nu, samt en modell från Arrak, som såg bra ut..

Några erfarenheter från Arrak?
Ingen aning, för jag har aldrig behövt det :p Köper annars i diverse webshoppar, på xxl eller liknande och där brukar det inte vara några problem.

Arrak har jag aldrig haft, provade något plagg från dem på en mässa men tyckte inte att det var något för mig (minns inte exakt varför). Haglöfs sitter aldrig någonsin bra på mig, åter igen problemet med tight över axlar osv, men vet att många gillar dem skarpt.

Vad har ni för skaljacka i vår?

Letar efter en som inte är för bylsig, mer figursydd, bra vattentäthet med BRA andasförmåga. Behöver inte ha massa fickor (har väst på när vi tränar) Kollat haglöfs och revolution race, men inte riktigt hittat någon jag gillar...

Jag har en regnjacka från Helly Hansen som jag haft i många år. Ofodrad och funkar större delen av våren/hösten. Kompletteras med tjocktröja under när det är kallt. Jag tycker att den står emot regn bra och andas förvånansvärt bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka