Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kättare!Jag HATAR att skala och hacka lök. Ögonen rinner något kopiöst. Så.....numera använder jag lökpulver istället....(Sorry - jag vet att det inte var till någon hjälp, men det är så jag har löst problemet
).
Har du provat dessa trick:Jag HATAR att skala och hacka lök. Ögonen rinner något kopiöst. Så.....numera använder jag lökpulver istället....(Sorry - jag vet att det inte var till någon hjälp, men det är så jag har löst problemet
).
Jag har säkerligen testat nummer 3 och förmodligen också nummer 2. Men inget har riktigt funkat. Nummer 1 låter alldeles för besvärligt om man är lite spontan....Har du provat dessa trick:
1 låt löken ligga i frysen 15-20 minuter innan du hackar den.
2 hacka under köksfläkten (om du har en som drar ut luften)
3 hacka bredvid diskhon med rinnande vatten (vattnet drar ner ångorna från löken, sägs det
Jag äter ganska ofta lök. Det ingår i väldigt mycket av min matlagning.
Men varje gång jag tar en lök från skålen i köket svär jag lite över hur svårt det är att skala.
Finns det några husmorsknep? Skiter man i spill och tar av även det yttersta lagret av riktigt lök?
Jag skär av toppen och botten, delar den och drar av skalet. Går i ett nafs.