Skakelhållare

snigelfarmor

Trådstartare
01frame.jpg

Driveout säljer denna selen, och jag undrar om någon har använt denna typen av snabbkoppling?

Blir det inte skramligt?
Vad heter den?

Det finns en hel del såna här selar ute i Europa, dit snabbkopplingen inte verkar ha slagit helt.

Sv: Skakelhållare

Den selen har ingen snabbkoppling utan tilliburry tugs (reservation för stavningen)
Denna typ av skakelhållare var förr den vanligaste till giggar. I england håller man på tradition så chansen att dom skall börja med snabbkopplingar är inte så stor. Själv så tycker jag att snabbkopplingen gör halva selen!
Problemet med dessa kopplingar är att metallen försvagas och går av. De är ju lätta och byta ut men vad gör det om de går av vid fel tillfälle.
/M

Tack Miamiamia, jag hoppades du skulle se min fråga :D

Jag luskade ut att jag alltså helst inte ska köpa denna typen av skakelhållare..

Vill köpa sele Nuuuuuuu

Kan ingen bestämma till mig...

Sluta vela och bestäm dig! Man kan ju alltid sälja den igen om du inte blir nöjd. Var du inte inne på en hansbosele?
/M

Ja de kallas bla Tilbury Tugs och man brukar använda dom till maratonvagn, har jag sett, men det är nog mest i Sverige/Norden.
I England har jag sett att helt stängda skakelögglor är mkt populära oavsett vagn men även dessa kopplingar förekommer.

Själv har jag inte använt dessa, men en "vanlig" snabbkoppling är ju lite enklare att öppna. Men om man väljer mellan helt stängd o en snappkoppling, är ju alltid en snappkoppling att föredra!

/Lisa

Passar den där du skulle prova så köp den! Då slipper du beställa/vänta och kan komma igång. En riktig bröstsele är inte speciellt svår att sälja om du skulle komma på att du absolut vill ha en annan...men det verkar inte som att det är någon du absolut vill ha..:D

hansbo (willab) har inte snabbspänne vad jag vet, och den billiga (4800:-) från Holland har ingen snygg finish, men är läderförstärkt och har snabbspänne. Har klämt på minishettismodellen bara.

Man kan ju inte köpa en ny och sen sälja den, då förlorar man ju direkt minst 500 spänn. Om jag plastar in selen och har täcke på hästen när jag kör så kanske jag kan lämna tillbaka den :devil:

Vilka selar finns det att välja på? Fyll på!

Hansbo (willab)
Pfiff (Vilka är bra att tävla i? Snabbkopplingsmöjligheter?)
Ideal (den ligger närmast i köp)
Imperial Driving (Vill gärna ha en sån men har inte råd, 7000:-)

.....

.....

oj såg att du svarat :angel:
Har inte nån bra sele att komma med :o

Skulle vara Hööks då?
Tärnsjö är väl lite dyrt...

/Lisa

Senast ändrad:

willabselen har jag för mig var ganska läbbig i lädret i början i alla fall. Tror det var den selen någon hade köpt och skulle packa upp i villvattnet för att prova ut. Vi stod tre/fyra pers och drog för att få loss däckelgjorden:crazy: Börjes tycker jag är bra.

Sen får du tänka... kan det inte vara värt 500 kr att få börja köra?! Passar den bara hästen så tror jag inte du blir besviken efter några gånger. Lädret går alltid att smörja upp ordentligt!

Vad får hon för sele för 500 kr?
Skitsele?
Är jag ute o seglar....
Eller var det den beg ideal selen som var så billig?
Japp om så kan man nog köpa :smirk:

/Lisa

Nej, om hon skulle köpa selen (vad det nu var, inte orkat läsa SÅ noga.. :)) och packade upp den, så skulle den minska 500 i värde på en gång, eftersom den blir "begagnad"..
Det var väl DE 500 det skulle vara värt. :)

Jag har travselen, den passar, och ska jag köra han på hippo nu på söndag så blir det med travselen. Så det läggs inte ut några slantar på en sele jag inte vill ha.

Solstrimma: maratonselen är för dyr för mig.

Min budget är på max 6000:- inklusive frakt, skulle MYCKET gärna köpa en hansbo/willab maratonsele, men ekonomin tillåter inte det.

Skulle vara en begagnad, men de har inte snabbkopplingar oftast.

Det går väl att köpa lösa till och byta ut dem!?
/M

Vad kostar snabbkopplingarna då? Det kanske du kan ta reda på :)

kom på nu att det inte finns snabbkopplingar lösa på hansbo, finns bara de där tilbury tug.
Funkar börjes snabbkopplingar tror ni/du?

Senast ändrad:

Vill också veta om det finns snabbkopplingar som passar på Willabselen (har giggselen)!

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 575
Senast: fixi
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar