Sv: skakelfäste
okej så det som låter vettigast är i så fall att slänga ut ca 1200spänn på tjärnsjös grej eller ca 2000kr på en helt ny bröstsele där ja bara ska använda däckeln + "förstöra" lokorna och inte använda däckeln te dom
ja eller kapa skakelöglan och hoppas på de bästa:smirk:
svårt val då.
nej nej nej jag har lärt min pålle från inkörningen att han inte får äta gräs när jag kör eller han står och väntar på att bli förspänd vet i tusan varför ja skrev det men ja vet inte om de ska ha ner huvudet man brukar ju ha den remmen ifall de tänker ta tag i lite gräs annars är det ju ingen anledning att man har en sån.
min häst får inte äta när ja rider inte när ja kör heller bara när ja hoppat av och vi rastar eller om man som du skrev tar av vagnen m.m(som ja hittils inte gjort då).
okej så det som låter vettigast är i så fall att slänga ut ca 1200spänn på tjärnsjös grej eller ca 2000kr på en helt ny bröstsele där ja bara ska använda däckeln + "förstöra" lokorna och inte använda däckeln te dom
ja eller kapa skakelöglan och hoppas på de bästa:smirk:
svårt val då.
nej nej nej jag har lärt min pålle från inkörningen att han inte får äta gräs när jag kör eller han står och väntar på att bli förspänd vet i tusan varför ja skrev det men ja vet inte om de ska ha ner huvudet man brukar ju ha den remmen ifall de tänker ta tag i lite gräs annars är det ju ingen anledning att man har en sån.
min häst får inte äta när ja rider inte när ja kör heller bara när ja hoppat av och vi rastar eller om man som du skrev tar av vagnen m.m(som ja hittils inte gjort då).
_L_ skrev:Ja.Nej
En är till för att sättas på giggdäckel(bröstsele) (Börjes) den andra (Tärnsjös)till för loksele.
Ja man sätter den lagom men inte spännt, så att om hästen har ner huvudet rammlar den lite fram men inte så mkt :smirk:
Nej jag tillåter aldrig mina pållar äta gräs när jag kör
Hästar och ponnyer som gör så tycker jag har en ful ovana
Dock tycker inte alla det, vet att grannen kan låta sin häst ibland beta på detta sätt när hon rider!
Om du rastar, tar du loss vagnen, sätter fast alla remmar på selen, tar av bettet samt spänner du upp nedre lokremmen och hästen kan beta.
/Lisa