Din häst har dåligt läge för en brösta men inget hindrar ju andra, med liknande hästar, att köra med brösta
Ant att hästen står ut då den inte behöver dra tungt...
Men han kan bli ovillig att dra samt att han får mer obehag av en brösta än en loka!
Jag tycker det ser ut som att Tärnsjös skakelfäste passar bäst på en grövre loksele, men jag vet ju som sagt inte hur breda remmar din däckel har med det ser ut att vara lite smalare remmar?
Varför tycker du inte lokorna passar bra till hästen??
Vad jag kan se är de bara lite för långa uptill men de kunde du ju fixa, men det vill du inte. (Såga av dom
)
Det verkar som du får välja mellan att ha en fungarade sele eller en sele som det är lite mer bök med men som ser "bra ut"
Men varken Börjes eller Tärnsjös koppling kommer att "göra sig fint" på din däckel av äldre modell
Att du kör med nylondraglinor då??
Nej jag skulle nog sattsat på att byta däckel alt köpa en billig bröstsele och plocka delar från!
Bara lokorna och dess dragläder remmar+spännen kan inte bli så fult till en annan sele om allt är i svart/metallspännen??
Men enkelt blir det ju om du kapar öglan på skaklarna förstås :smirk:
Jag skulle tro att det funkar fint
De flesta kör ju så och vad jag vet har skakeln inte hoppat ur, när draglinor och baksele varit rätt spända...
/Lisa