Hej! Jag har en hingst på snart tre år. Han är ganska busig av sig och har många hingstbeteenden som att springa omkring i hagen och lukta på olika skithögar för att sedan vända sig om och lägga en liten hög själv högst upp. Han leker även väldigt mycket med min valack. Ofta när han har luktat på en annan bajs hög brukar han göra ett sånt där busigt kast med huvudet. Ibland när han är med som handhäst blir han också väldigt pigg och kan kasta några gånger med huvudet sådär hingstaktigt. Nu har jag dock sett några gånger att han kastat med huvudet utan att det har vart någon direkt bussituation, som idag när jag bara ledde honom och så har han börjat göra ett kast med huvudet varje gång jag släpper in honom i boxen. Något som far upp i mitt huvud är Head shaking syndome. Men han kastar med huvudet sådär busigt åt sidan och inte nickande upp och ner eller att han vanligt skakar på huvudet från sida till sida. Det har hänt några enstaka gånger utan att det har varit en bussituation annars är han helt normal. Kan sånna där kast med huvudet mer vara ett hingstbeteende eller tror ni att man behöver vara orolig?