Jag skulle också rekommendera att knyta an med andra föräldrar. Dels kommer många tillfällen som bjuder in till det, som man kan ta, och dels blir det ju på ett naturligt sätt mycket fokus på barn under småbarnsåren och då kan det vara skönt att ha vänner som är i samma fas.
Annars funderar jag själv på bokcirkel. Jag har gott om vänner, men jag saknar vänner som delar intresset att läsa böcker och diskutera dem. Jag är dock ganska nischad i vad jag vill läsa och vet inte riktigt hur villig jag är att läsa annat just nu, så det skulle behöva vara en bokcirkel med lite inriktning. Får kanske starta en egen och se om jag hittar folk med samma intresse
Och @bumpo
I en bokgrupp på fb som jag är med i, var det en kvinna som efterlyste folk till en bokcirkel som hon ville starta. Hon hade ett antal kriterier, hur ofta cirkeln ska ses, att det ska ske irl i stan där jag bor, och så en del värderingar som hon ville att man skulle dela (det påverkar ju vilka böcker man kommer att läsa också, förutom allt annat som delade värderingar innebär). Vi har en cirkel nu och det är jättetrevligt.
Du kan ju testa något sådant.
(Andra småbarnsföräldrar skulle jag snarare undvika, det blir ju bara barnprat. Åtminstone om det är kvinnor. Genus osv.)