CoNo
Trådstartare
Vår familj är lite inne på att skaffa hund nu när vår gamle vän Sixten katt avlidit.
Blir det så kommer vi att ha en hund av rasen lagotto, troligsvis hane. Kanske kommer vi skaffa en kisse samtidigt.
Jag letar runt på internet efter info och tips och råd. Men jag tänkte att jag kunde ta till lite hjälp från buke också!
Jag har en del frågor, och dessa är;
1. Hur mycket äter en hund av rasen lagotto? Kostnad/månad?
2. Ska vi skaffa valp eller en lite äldre hund? Jag och min bror kommer hem mellan 13.00 och 16.00 på vardagar. Det kommer att bli mest mitt ansvar att gå ut med hunden osv. Är det aktuellt att skaffa en valp, eller kräver det för mycket tid och jobb? Kan man lämna en valp hos dagmamma?
3. Hur mycket kostar en lagotto från uppfödare?
4. Jag kostar försäkrin och vilken ska man ha?
5. Om man ska gå valpkurs, måste det vara en vuxen som förare då?
6. Andra för och nackdelar?
7. Ungefär vad kostar en hund i månaden?
TACK
/ Norah
Blir det så kommer vi att ha en hund av rasen lagotto, troligsvis hane. Kanske kommer vi skaffa en kisse samtidigt.
Jag letar runt på internet efter info och tips och råd. Men jag tänkte att jag kunde ta till lite hjälp från buke också!
Jag har en del frågor, och dessa är;
1. Hur mycket äter en hund av rasen lagotto? Kostnad/månad?
2. Ska vi skaffa valp eller en lite äldre hund? Jag och min bror kommer hem mellan 13.00 och 16.00 på vardagar. Det kommer att bli mest mitt ansvar att gå ut med hunden osv. Är det aktuellt att skaffa en valp, eller kräver det för mycket tid och jobb? Kan man lämna en valp hos dagmamma?
3. Hur mycket kostar en lagotto från uppfödare?
4. Jag kostar försäkrin och vilken ska man ha?
5. Om man ska gå valpkurs, måste det vara en vuxen som förare då?
6. Andra för och nackdelar?
7. Ungefär vad kostar en hund i månaden?
TACK
/ Norah