Skaffa hund?

CoNo

Trådstartare
Vår familj är lite inne på att skaffa hund nu när vår gamle vän Sixten katt avlidit.
Blir det så kommer vi att ha en hund av rasen lagotto, troligsvis hane. Kanske kommer vi skaffa en kisse samtidigt.
Jag letar runt på internet efter info och tips och råd. Men jag tänkte att jag kunde ta till lite hjälp från buke också! :D
Jag har en del frågor, och dessa är;
1. Hur mycket äter en hund av rasen lagotto? Kostnad/månad?
2. Ska vi skaffa valp eller en lite äldre hund? Jag och min bror kommer hem mellan 13.00 och 16.00 på vardagar. Det kommer att bli mest mitt ansvar att gå ut med hunden osv. Är det aktuellt att skaffa en valp, eller kräver det för mycket tid och jobb? Kan man lämna en valp hos dagmamma?
3. Hur mycket kostar en lagotto från uppfödare?
4. Jag kostar försäkrin och vilken ska man ha?
5. Om man ska gå valpkurs, måste det vara en vuxen som förare då?
6. Andra för och nackdelar?
7. Ungefär vad kostar en hund i månaden?

TACK :bow:
/ Norah

Sv: Skaffa hund?

Varje hundras brukar ha egna hemsidor där väldigt mycket av faktan du söker kan finnas.

Det finns dessutom ett (enligt mig) mycket bra hundforum på nätet, vovve.net. Där kan du nog komma i kontakt med många ägare av just lagotto som ju inte är helt vanlig om jag inte har helt fel.

Vill du veta ungefärliga priser just nu ska du nog kolla uppfödare runtom i landet.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 223
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 815
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30