Hasthasthast
Trådstartare
Jag får hem en häst i augusti som jag ska hyra i 10 månader, man får med sadel och träns. Är det någon som har någon bra lista på allt man behöver köpa till hästen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är ifrån ett uthyrnings ställe och man får inte med några täcken alls, ska ha hästen från agusti- maj, så behöver täcken under det du hästen fryser lättJag tänker att ska du bara hyra hästen i 10 månader och sedan lämna tillbaka den så skulle i alla fall inte jag vilja lägga ut pengar på täcken och andra dyra saker. Behöver hästen täcken förutsätter jag att ägaren skickar med det.
Även om du kanske tänker skaffa egen häst sedan är det inte säkert att täcken du köper nu passar en framtida häst.
I övrigt så har de andra som svarat skrivit bra listor
Då skulle jag istället kolla om någon i stallet kan låna ut några gamla täcken som passar. Det brukar alltid finnas en hel hög på logen på dom flesta stallJa, det är ifrån ett uthyrnings ställe och man får inte med några täcken alls, ska ha hästen från agusti- maj, så behöver täcken under det du hästen fryser lätt
Jag får hem en häst i augusti som jag ska hyra i 10 månader, man får med sadel och träns. Är det någon som har någon bra lista på allt man behöver köpa till hästen?
Fredag efter kl 17 är standard en måndag kl 11 händer aldrig något om det inte är storhelg som sagtTänker flugtäcke och huva om den inte har det med sig och satsa på ett bra "stallapotek" hästar skadar sig "alltid" på en söndag och gärna storhelger
Köp inte massor med saker "som andra har" innan du ser att den hästen behöver dem.Jag får hem en häst i augusti som jag ska hyra i 10 månader, man får med sadel och träns. Är det någon som har någon bra lista på allt man behöver köpa till hästen?