Skaffa en till...

I

I_N_D_R_A

Det är så att jag har nu en liten hane på 7 år men vi funderar på att skaffa en till vovve.... tror ni det kommer bli några problem för honom att acceptera en till hund i huset ? ... å är det bäst med hane elr tik isnf? ...

Tacksam för svar =)

Sv: Skaffa en till...

Tror inte det ska vara några problem. Men man får ju kolla dom den första tiden. Köpte en liten yorkvalp när jag hade en vuxen schäfer. Hade en grind emellan köket och hallen de första dagarna, så de fick vänja sig vid varandra. Var ju lite rädd i början, valpen var ju mindre än schäferns huvud. Sen gick det hur bra som helst, förutom då hon började löpa, då var han alldeles tokig, men det gick ju över efter ett tag. Det är jätteskoj med två hundar, de har ju sällskap av varandra, trots storleksskillnaden.

Sv: Skaffa en till...

Ev problem beror på hur du fostrat din hund och hur du hanterar dom framöver. Jag har haft ett antal schäferhannar varav några kommit som valpar till den etablerade gammelhunden. Så är det även just nu. Har aldrig haft några problem.
Jag brukar ge valpen (eller andra unghundar på besök) till gammelhunden och be honom ta hand om den. Då tittar han med avsmak på den men tänker ungefär att, vill dom ha den här varelsen här så får jag väl finna mig i det. Snart nog är han pappa och lekkompis.

Själv har jag alltid valt hannar. Dels blir dom vanligen mer lika mentalt, så det gör det lättare för mig, dels slipper man eländet runt löptiderna. Även om man lämnar bort tiken är löpet inprogrammerat i hannen.

LIA

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 421
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 775
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka