Skaffa barn som djurägare,hur hinner ni?

B

BillyBus

Jag har en liten fundering eller fler.. :confused:
Jag och min sambo vill skaffa barn snart..den biologiska klockan tickar. :rofl: Så jag undrar hur det ska gå med 2 vovvar, 2 katter och 1 häst? Kommer jag ha tid till att ha kvar mina djur?? Jag är ju inte helt urblåst utan jag fattar ju att jag kommer ha fullt upp med en liten bebis men jag avskyr tanken på att behöva göra mig av med de bebisar jag redan har.. så hur har ni gjort alla småbarnsföräldrar med djur? Finns det några möjligheter att behålla alla djuren??
och om jag gör det hur ska det gå me mina 2 vovvar? De är nu på åttonde året så de är ju vana vid att vara i centrum för allt.. De älskar mina systrars ungar men de är ju inte här hemma i deras revir och hotar deras uppmärksamhet..dessutom fäller de mkt och smutsar ner.. ser framför mig en kravlande unge med en massa päls i munnen:d ..jag kommer alltså få städa ännu mer än vad jag redan gör..:idea: de är inga dvärghundar direkt heller så de tar ju upp en del plats.. Katter vet jag är riskabla men de har möjligheter att vara ute mkt och de kräver inte riktigt den uppmärksamheten och tiden som hundarna gör.. Sen har vi hästen.. Han kan jag ju alltid få ngn som hjälper mig med att rida osv. men jag är lite överbeskyddande så det duger inte med vem som helst.
Sen har vi ju ekonomin.. lägger ju en hel del pengar på mina djur nu.. hur ska det gå med bebis som jag vill skämma bort med allt som går?
uj uj uj vad ska en liten flicka göra??:confused: :cry::
:p Snälla säg det jag vill höra. :bow:

Sv: Skaffa barn som djurägare,hur hinner ni?

Barnet har väl en pappa också??

Har själv en 1½ år gammal dotter, 2 hästar & 2 hundar.
Tuva får följa med på allt !
Allt går !

Ja nog funkar det säkert. Det enda som skulle kunna gå illa är väll att hundarna ogillar barnet men om de gillar andra barn så tror jag knappast att det kommer att vara skillnad för ditt barn.

Det där med pengar kan ju vara lite svårt, men säg tillexempel att du brukar köpa nya täcken, grimmor eller dyl. till din häst så kanske du får skära ner på det. För hundarna behöver ju egentligen bara foder och vatten, samma sak med katten.. någon leksak då och då. Kvällspromenaderna med hundarna kan göras med vagn eller att en av er föräldrar så att säga, går ut med båda hundarna och en stannar hemma med barnet. Allt funkar om man vill att det ska funka. ;)

Självklart så går det bra om du bestämmer dig för det!!
-jag avskyr folk som säljer sina vänner för att dom har fått barn!!
har stallet fullt med hästar och även andra djur,så min son har varit med från början i sin barnvagn när mamma jobbat:p det är en livsstil!!!

Naturligtvis så kommer ju sambon att ta sin del av ansvaret. Men djuren är det i stort sett bara jag som sköter.. han kan kissa hundarna i trädgården och ge dem mat. Men sen stoppar det. Det är väldigt mysigt att ha husdjur när de ligger snällt i knät och myser men när det gäller att motionera så är det värre.;) Men får vi en bebis så är det klart att han engagerar sig.
Jag förstorar väl upp allt som vanligt men jag förstår att man inte riktigt kan sätta sig in i hur det är att ha barn förrän man upplever det själv.
jag kommer ju självklart kämpa in i det längsta för att ha kvar mina husdjur. Det får gå väldigt långt innan jag ger upp dem.

Barn gillar djur och ofta gillar djuren också barn (som kan uppföra sig).
Jag har två hundar, två katter och två hästar. OK, ridningen kan det bli lite si och så med eftersom jag har skogsluffare och behöver ridsällskap för att komma ut och barnvakt då Lillan inte kan följa med i skogen. Och hundpromenaderna kan bli långsamma nu när hon är stor nog att gå själv. Men annars hänger hon med. Att leka "hundskola" är det roligaste hon vet och vi ägnar oss mycket åt personspår i skogen när Lillan leker kurragömma med hundarna. Långpromenaderna tar jag när min man är hemma, liksom ridturer och sånt som inte funkar med barn.
Min man motionerar inte heller djuren, han bara pysslar om dem.

Alla djuren älskar sin lillmatte och hon älskar djur. Särskillt bra funkar det med hundarna som är både lekkamrater och barnvakter.

Inte ska du behöva göra dig av med några djur. Barn är inte jobbigare än vad man själv gör det till.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 044
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 101
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka