E
Elena_M
Det var en kvinna på besök hos mig för några dagar sedan. Hon satt på golvet i mitt vardagsrum och tog upp min valp. En dvärg pudel tik på tre månader. 2 kilo stor. Sedan släppte hon valpen från brösthöjden som resulterades i att valpen hoppade och bröt ett ben på två ställen och var opererad och kommer att sitta i buren med en metall platta i benet i en månad och sedan måste vi gå igenom rehabiliterings program i sex månader.
Jag fick betala själv 3000 i självrisken och taxi kostnaderna.
Den kvinnan erbjöd mig att betala självrisken i första sekunden och även senare via SMS men senare har hon backat sig och säger nu att det är inte hennes fel. Att hon har pratat med en veterinär och fick veta att det är väldigt vanligt att valparna bryter benen i den åldern och att hon är inte skyldig mig något.
Från min sida tycker jag att det är bara hennes fel.
Vad tycker ni? Har jag rätt? För att jag tänker på att anmäla henne och lämna stämningsansökan till Tingsrätten.
Vad irriterar mig mest att hon inte ens bad mig om ursäkt för en valp skadat för livet! Som om det var helt Ok att komma och bryta ett ben och bara gå och inte känna sig ett dugg skyldig
Jag fick betala själv 3000 i självrisken och taxi kostnaderna.
Den kvinnan erbjöd mig att betala självrisken i första sekunden och även senare via SMS men senare har hon backat sig och säger nu att det är inte hennes fel. Att hon har pratat med en veterinär och fick veta att det är väldigt vanligt att valparna bryter benen i den åldern och att hon är inte skyldig mig något.
Från min sida tycker jag att det är bara hennes fel.
Vad tycker ni? Har jag rätt? För att jag tänker på att anmäla henne och lämna stämningsansökan till Tingsrätten.
Vad irriterar mig mest att hon inte ens bad mig om ursäkt för en valp skadat för livet! Som om det var helt Ok att komma och bryta ett ben och bara gå och inte känna sig ett dugg skyldig
Senast ändrad av en moderator: