Skadedjursutrotning när man har hund?

Saga2

Trådstartare
Efterlyser tips på hur man blir av med silverfisk hemma när man har hund. Anticimex sade att de har dosor men dessa får inte hunden komma åt, någon som har erfarenhet, vad hade ni för typ av sanering, var nånstans placerade ni fällan?

Ta en gammal skokartong utan lock och skär ut någon centimeter av den övre kanten på alla sidor utom i hörnen så när du vänder lådan upp-och-ned har den "ben" att stå på med en smal springa runt om vid golvet. Ta sedan något med lite lagom vikt och ställ ovanpå så den står lite stadigare, typ ett par böcker eller så. Silverfiskarna kommer in under kanten, men inte hunden.

Men varför har silverfisken flyttat in? Går detta att åtgärda så blir de kanske inte fler.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka