Skadad tumme

BernT

Trådstartare
Har gjort illa ena tummen, troligtvis när jag orienterade tidigare idag på jobbet. Ramlade och tog emot mig och märkte nu typ 10 timmar senare att min tumme gör fetont, är tjock och blåröd plus kan knappt röra den (och när jag gör det gör det så ont att jag typ vill grina, är sjukt smärttålig annars). Antar att den måste röntgas (fast jag tror inte den är bruten). Kan jag Typ kyla den eller linda eller är det försent?
 
Sv: Skadad tumme

Du kanske har stukat den ordentligt, mitt finger blev så efter att ha böjts bakåt av en basketboll och det var stukat. Linda kan du nog göra, det ger väl iaf stöd och kanske håller tillbaka svullnaden lite.
 
Sv: Skadad tumme

Ah känns troligt. Hade visst inget att linda med hemma :p men ska gå till "sjukan" på jobbet imorrn, känns bra att få det dokumenterat iaf om jag skulle få problem i framtiden med det.
 
Sv: Skadad tumme

Kyl den du, det brukar vara bra för svullnad och lindrar nog smärtan lite med.

Hoppas det går bra på sjukhuset imorgon och att det inte blir några långvariga besvär!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp