Skadad katt...

Empalie

Trådstartare
Vår lille hankatt kom in för ett par timmar sedan. han hade ett hårlöst område på baksidan av bakbenet (över hasen). Det var inte blodigt men lite lite blött (antagligen var). Han är lite svullen över det hårlösa området men verkar inte har ont. Pigg och glad katt för övrigt. När jag tvättade det och undersökte det nogrannare hittade jag som ett litet hål in i mitten av området, inte djupt men som ett litet hål. Kan det vara ett bett?
Allt ä tvättat och han fick lite idomin på men slickar ju mer än gärna upp det:mad:

Sv: Skadad katt...

Det KAN vara ett kattbett. De kan vara riktigt lömska sådana bett.

Min misse blev helt plötsligt svullen i en tass (funderar över om hon var halt också), vi ringde veterinären och vi fick komma in på en gång. Det var ett kattbett, och veterinären sövde, och skar upp tassen.
Enl honom var det viktigt att katten fick vård direkt, för att kattbett kan snabbt bli inflammerade.

Dagen efter sprang missen runt som inget hänt :love:

Sv: Skadad katt...

Tycker också det låter som det kan vara ett kattbett, sådana ska man hålla noggrann koll på då de kan bli riktigt otäckt inflammerade. :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 903
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 162
Senast: Lisa2014
·
Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 369
Senast: Springsteen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar