Skadad katt..

Athenalover

Trådstartare
Måste bara skriva av mig lite..

Min katt har antagligen blivit påkörd i natt hon har sår på bakbenen och har ont i magen vid rumpan. Hon kan gå och har varit uppe och kissat och ätit lite gräddfil nu på morgonen.. Frågan är hur allvarligt det är, jag kommer inte kunna komma till veterinären förrens i eftermiddag endå...

Jag misstänker att det är tidningsbudet som har gjort det för dem kör som idioter...

Sv: Skadad katt..

Om det är allvarlig går inte säga. Det kan vara allt från bara lite blåmärken och skrapsår till fraktur på bäckenet och krossade inre organ. Tycker du ska överväga om du inte kan komma iväg tidigare till veterinären ändå, så din katt inte behöver ligga och lida i onödan.

nej.. klorna är inte ner filade men det är massa små sår på bakbenen, hon kan gå fast är lite halt. hon var lite piggare nu när jag kom hem... Hon var uppe och gått lite med.. Väntar på att mamma ska komma hem så man kan ta sig till en vet.

Vi var hos veterinären idag och fick dropp då hon var uttorkad. Veterinären trodde inte hon hade blivit på körd men däremot har hon varit i slagsmål med något, antagligen en katt frågan är bara vilken finns bara en hankatt som hon skulle kunnat ha rykt ihop men... Blir i allafall pencellin i 10 dagar och smärtstillande. Sen är det bara att hoppas på att hon inte får några varbölder.

Ja, men idag gör det jätteont i benen.. och hon vill knappt äta, vi får tvinga i henne gräddfil och lammnäring hehe..

Lite sen uppdatering, men ändå!

Allt gick bra med min lilla misse! Det var troligtvis inte en katt som gjorde det utan någon rovfågel som vi misstänker har försökt ta henne. Det var sår under tassarna och på bakbenen. Hon var sjuk och trött i 1 vecka men blev bra efter pencellinet.

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 543
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 022
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 338
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama