Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst har du rätt i att man ska låta naturen ha sin gång, av samma anledning skänker jag aldrig pengar till offer för krig och naturkatastrofer, jag tror på den starkes överlevnad och hur många människor som än stryker med på kuppen spelar ingen roll. Mänskligheten är inte utrotningshotad så därför tycker jag att man ska låta trafikskadade, sjuka och svaga få dö ifred, möjligen att man ska förkorta deras lidanden, men inte hjälpa dem att blir friska. I synnerhet sjuka och förtidigt födda barn ska man inte lägga några som helst resurser på, de är kostsamma och ofta lönar det sig inte utan många dör ändå.
Självklart ska ett svårt skadat djur avlivas, men du tycker alltså att ett djur ska avlivas oavsett även om det går att rehablilitera utan större lidande för djuret om det inte är av en hotad art? Jag är visserligen allätare men anser ändå att man inte ska avliva i onödan och jag gör aktiva val när jag köper mitt kött då det är viktigt för mig att djuret ska ha haft ett drägligt liv, blivit slaktat under minsta möjliga stress, undviker långa transporter i den mån det går och köper inte importerat kött eller ägg från burhöns. För mig var det gamla nyheter hur slaktsvinen i Danmark har det så jag har bojkottat danskt fläsk i ett par decennier.